Drie docenten ROC A12 'Onderwijspionier'

06-06-2013 15:35
VAN DE REDACTIE
0 reacties
Laat de tekst voorlezen met ReadSpeaker
EDE - Drie docenten van het ROC A12 in Ede zijn in de prijzen gevallen. Lenie van Emmerik, Fred Koers en Henri Deten mogen zich een jaar lang 'onderwijspioniers' noemen.

Onderwijspioniers zijn docenten met innovatieve ideeën om onderwijs verder te ontwikkelen en op hun eigen school te realiseren. Onderwijspioniers krijgen een budget van 5000 euro om hun project te realiseren en maken kans op de Onderwijs Pioniers Trofee. Drie docenten van ROC A12 krijgen dus de mogelijkheid hun projecten, Interactief BBL-steunpunt, Webshop en het project 'Ik kies voor mijn beroep', te realiseren.

De detailhandel is met de digitalisering flink aan veranderingen onderhevig. Een ontwikkeling die voor docent Lenie Emmerik reden was om een nieuw project op te zetten: de webshop. 'De webshop' is momenteel nog geen onderdeel van het kwalificatiedossier binnen de opleiding Detailhandel. Lenie besloot daarom haar eigen webshop te ontwikkelen en de webshop te integreren in haar lesprogramma. Op deze manier wil zij studenten laten anticiperen op de grote veranderingen binnen de detailhandel en haar studenten nog beter voorbereiden op de toekomst.

Fred Koers wil een interactief digitaal steunpunt ontwikkelen. BBL-studenten kunnen via dit steunpunt in korte tijd kwalitatief hoogwaardige ondersteuning krijgen. Het betreft een digitaal loket waarbij persoonlijke aandacht centraal staat, er een forum voor studenten komt en de mogelijkheid voor doorverwijzing naar persoonlijke consultatie middels skype, WhatsApp of een coach. ,,Dit project speelt in op een behoefte uit het beroepspraktijkveld bij zowel bij studenten als begeleiders", aldus Koers. BBL-steunpunten kunnen zich op termijn verbinden met andere opleidingsinstituten Kennisdeling en het ontwikkelen van standaards kan het gevolg zijn. 

Henri Deten bedacht het project 'Ik kies voor mijn beroep!' Voornaamste doel van zijn project is om studenten direct in het eerste half jaar 'onder te dompelen' in hun toekomstig vakgebied. Op deze manier is het voor de student nog sneller duidelijk of dit écht bij hen past. In het eerste half jaar zullen de studenten intensief op bezoek gaan bij bedrijven en instellingen van hun vakgebied om te kijken wat het beroep nu echt inhoud. Daarnaast komen er gastsprekers (ex-studenten) uit de branche.

SqlXml execution failed. ORA-00936: missing expression
  • Agenda