Afbeelding
Foto door form PxHere

Vier tips om sporten vol te houden

Partnercontent

Gezond leven en regelmatig sporten. Klinkt leuk, maar het is niet zo eenvoudig. Wil je een gezonde levensstijl vasthouden dan heb je doorzettingsvermogen nodig. Zeker wanneer het tegenzit is het moeilijk om jezelf op te laden om te gaan sporten. Daarom hierbij een aantal tips. 

1. Stel jezelf een doel 

Wil je een fitter gevoel? Of heb je binnenkort een gelegenheid waarbij je goed voor de dag wil komen? Wat het ook is, het is belangrijk om van te voren te bepalen wat je exact wilt bereiken met het sporten. Ga je bijvoorbeeld hardlopen, hoe ver wil je dan lopen? Vijf kilometer of tien kilometer hard? Wil je afvallen? Hoeveel kilo wil je afvallen? Door van te voren te bepalen wat je wilt bereiken is het makkelijker om in de tussentijd niet te verslappen. 

2. Visualiseer het doel 

Leuk dat sporten, maar hoe gaat dat er precies uit zien dan? Door een foto van een bruidsjurk of van een slank iemand op je prikbord te hangen zie je beter wat het uiteindelijke resultaat is. Het is een leuke manier om jezelf aan je doel te herinneren. Je kan overigens ook een foto van een zebra tas of rugtas op je prikbord hangen. Val je vijf kilo af? Dan is dat je beloning! 

3. Ga samen sporten 

In je eentje sporten is lastig. Het leukste en gezelligste is om samen met iemand te gaan. Hup, sportkleding in de tassen en gaan. Het voordeel van samen sporten is dat je elkaar stimuleert en niet op de bank blijft hangen. Het is immers niet leuk om af te zeggen, je wilt de ander niet teleurstellen. 

4. Heb geduld 

Afvallen of fit worden gaat niet altijd snel. Dat kan demotiverend werken. Met name als je net begint met een gezondere levensstijl ben je niet zo snel kilo’s kwijt. Sterker nog je komt waarschijnlijk aan. Dat komt omdat je meer spieren krijgt. Maar ook als het afvallen best wel snel gaat komt er een moment waarop het moeilijker gaat. Geef dan niet op. Soms duurt het twee weken voordat je weer afvalt. De kunst is om door te gaan.  

advertentie