Robert Ottink: 'Er is hier een schat aan expertise en een moderne werkplaatsuitrusting.'
Robert Ottink: 'Er is hier een schat aan expertise en een moderne werkplaatsuitrusting.' Marco Diepeveen

Ouderwetse service bij Ottink, waar de klant geen ‘kenteken’ is

27 maart 2024 om 10:30 Zakelijk

EDE Geen opvallend pand, geen dure en gelikte showroom, geen strakke maatpakken, geen tientallen occasions op voorraad. Maar wel de ouderwetse service van een kleinschalig en persoonlijk garagebedrijf met lage prijzen. Daarmee onderscheidt Autovakmeester Ottink in Ede zich.

Tijdens het interview stapt een oudere heer het kantoor binnen. ,,Hij is al dertig jaar klant, wat geen uitzondering is”, wijst Robert Ottink. ,,Al vanaf de tijd dat de autogarage nog in Bennekom was gevestigd. Ik startte in 1991 daar een autogarage. Die verhuisde in 2000 naar bedrijventerrein Frankeneng in Ede.”

SCHERPE TARIEVEN

Autovakmeester Ottink kent zowel de klant als zijn auto. Die krijgen allebei volop de aandacht die ze verdienen. ,,Dit is een klein maar slagvaardig en overzichtelijk autobedrijf. Een klant is hier een individuele klant, geen anoniem ‘debiteurennummer’ of ‘kenteken’. We kennen je en je mobiliteitsbehoefte. Die persoonlijke benadering kenmerkt ons. De laatste tijd krijgen we steeds meer klanten van grote dealerorganisaties die daar de persoonlijke service misten.” Ook de scherpe werkplaatstarieven en occasionprijzen maken het verschil. ,,Vanwege lagere overheadkosten kan een occasion bij ons zomaar aanzienlijk goedkoper zijn. Zelfs op sommige nieuwe auto’s kunnen we een lagere prijs plakken. Onze vriendelijke werkplaatstarieven liggen ook lager.” Dat trekt aardig wat autobezitters naar Ottink. Die worden bovendien relatief snel geholpen. ,,We zijn heel druk met reparaties, maar gelukkig is de wachttijd ingekort. Eigen klanten krijgen altijd voorrang. Een reparatie is meestal binnen drie weken klaar. Bij sommige grote merkendealers moet je wel drie maanden wachten.”

FORMULE

Autovakmeester is een keten van zo’n 160 merkonafhankelijke BOVAG-autobedrijven. ,,Een ideale formule, met veel vrijheid en weinig contractuele verplichtingen. Er bestaan voordelen aan de inkoopkant. Bij introductie van nieuwe technieken en apparatuur kunnen onze monteurs elke gewenste cursus volgen.” Een universeel garagebedrijf doet niet onder voor de gemiddelde autodealer. De werkplaats is van al het nodige voorzien en volledig up-to-date. Net als de kennis in de hoofden van de vakbekwame monteurs.

,,Er is hier een schat aan expertise en een moderne werkplaatsuitrusting, ook voor elektrische en hybride auto’s. Wij loggen rechtstreeks in bij de autofabrikant voor softwareaanpassingen. Dus kom gerust langs met je oude boodschappenwagentje of hypermoderne Tesla. Bovendien is de techniek onder de motorkap van hedendaagse modellen vrijwel universeel.” Onderhoud, reparatie, software-updates, uitlijnen, banden- en aircoservice, in- en verkoop nieuw en gebruikt: Autovakmeester Ottink doet het allemaal voor elk automerk. Ook voor bedrijfswagenparken en leasemaatschappijen. ,,Bij schades bemiddelen wij voor gespecialiseerde schadeherstelbedrijven. Datzelfde geldt voor ruitreparatie. Uiteraard regelen wij schadetaxaties en vervangend vervoer.”

GARANTIE

Garantie op reparaties en vervangen onderdelen is meestal 12 maanden. Autovakmeester heeft die garantietermijn verlengd tot 36 maanden. Gemiddeld staan er vijftien (jonge) occasions op voorraad. ,,Meestal wordt een deal gesloten na een zoekopdracht. Ik zeg altijd: we verkopen geen auto’s, maar helpen bij de aankoop. Je begeleidt de klant in dat proces. Dat is heel persoonlijk.”

Meer informatie op ottink.nl, bij de garage op de Kelvinstraat 10 in Ede, via telefoonnummer 0318-646300 of mailadres info@ottink.nl.

Dit artikel maakt deel uit van de special De Autokrant, die op woensdag 27 maart bij deze titel verscheen.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie