organisatie naam
organisatie naam Ahmad Hosrom

slachtoffers van gebrek aan educatieve ondersteuning

Zakelijk Deel je nieuws

Voordat je een experiment als geslaagd of mislukt kunt beoordelen, zou je eerst naar de resultaten van dit experiment moeten kijken en dat is precies wat ik de laatste vijf maanden van dit jaar heb gedaan, ik zat met veel vluchtelingstudenten uit  twee groepen (studenten van 18+ en minderjarige scholieren) op verschillende plaatsen in Nederland. Ik sprak met hen over hun huidige studie en wat hun ambities en toekomstige doelen zijn. Uit dit onderzoek bleek dat de studies die 18+ kiezen uit ruime diversiteit bestaan. Dit zijn studierichtingen die veel aanbod kwamen: Business IT, Civiel Techniek, Bouwkunde, Farmacie, Verpleegkunde, Geneeskunde, Computer Sciences, aviation, ICT, Interieur Design en nog veel meer.  Dit alles is te danken aan de steun die ze kregen van onderwijsorganisaties, gemeenten en van henzelf als studenten die meerdere ervaringen  hebben opgedaan, waarbij ze zichzelf beschouwen als slachtoffers van immigratie en de verandering van het onderwijssysteem en certificaten niet aanpassen aan hetzelfde niveau dat ze hebben bestudeerd  in hun land.

Wat betreft mijn ontmoeting met de scholieren, de resultaten waren enigszins schokkend, aangezien 70% van hen nu op het vmbo zitten en de enige beschikbare universitaire opleidingen die ze denken dat er zijn, zijn slechts twee studies, namelijk IT-medewerker en automonteur, terwijl er meer dan 1900 verschillende studies in Nederland zijn.  Hier kunnen we echt zien dat zij de echte slachtoffers zijn van het gebrek aan steun die ze van hun ouders hadden moeten krijgen, die zelf hulp en ondersteuning nodig hebben op het gebied van taal en andere zaken. Ouders zijn niet in staat om de educatieve ondersteuning te bieden en hen te begeleiden en er zijn zelfs geen organisaties om hen te helpen, noch kunnen ze zichzelf helpen.

Deze resultaten waren voor mij schokkend maar helaas de realiteit. Maar vanwege mijn geloof in hun mentale vermogen om het veel verder te schoppen in deze maatschappij, besloot ik iets te doen om de koers van deze studenten te veranderen en de nodige ondersteuning te bieden aan deze leeftijdsgroep studenten, dus deed ik een klein een-op-een-project, waarbij ik een organisatie creëerde om deze studenten te ondersteunen genaamd: Yes For Science (yesforscience.com). Aan het begin van het project was ik alleen en al snel kwam er nog iemand bij om dit project te ondersteunen en vandaag de dag zijn we met twee mensen en wachten we op meer vrijwilligers om deze studenten te ondersteunen

advertentie
advertentie