Het leukste aan de winkel vandaag de dag vinden de dames de verscheidenheid aan producten en de diversiteit aan klanten.
Het leukste aan de winkel vandaag de dag vinden de dames de verscheidenheid aan producten en de diversiteit aan klanten. Ted Walker

Primera Parkweg jubileert

6 maart 2019 om 17:30 Advertorial_1

EDE Het was sinterklaasavond 2005 toen Jolanda Herikhuisen het idee opperde om samen met haar zusje Petra een Primera te beginnen. De oudere zus van Petra Herikhuisen had al wat huiswerk gedaan met betrekking tot haalbaarheid van een eigen zaak. Maar voor Petra kwam het voorstel bijna uit het niets.

Ted Walker

,,Ik weet nog dat het voor mij inderdaad bijna uit het niets kwam. Niet helemaal dus, want ik wist wel dat Jolanda het niet naar haar zin had op haar werk en dat ze graag iets anders wilde. Aangezien we al eerder samen in een winkel werkten, lag het voor de hand om dat weer te gaan doen.''

GEEN FRANCHISE De zusjes Herikhuisen gingen op zoek en lieten een aantal mogelijkheden passeren. ,,In eerste instantie kwamen we vooral franchiseorganisaties tegen. Maar dat wilden we niet. En toen kwam Primera op ons pad. Geen franchise dus, al denken veel mensen dat wel.''

Net nadat de dames spraken over een pand in Bunschoten-Spakenburg kwam het hoofdkantoor van de coöperatie met het pand in Ede op de proppen. ,,Daar werd aan een nieuw winkelcentrum gebouwd en wij zouden als eerste een pand betrekken'', vertelt Jolanda Herikhuisen.

STEEDS DRUKKER De eerste maanden waren de zusjes blij als er wat mensen binnenkwamen op een dag. Primera Parkweg was immers de enige winkel op Hoog Maanen. Na een klant of tachtig op een dag hielden zij een tevreden gevoel over. Inmiddels is dat aantal per dag gestegen naar zo'n driehonderd klanten. ,,Het was in het begin stil, maar we wisten wel waar we aan begonnen waren. Het hoofdkantoor had een prognose gemaakt en die is compleet uitgekomen'', zegt Petra Herikhuisen.

ASSORTIMENT Het leukste aan de winkel vandaag de dag vinden de dames de verscheidenheid aan producten en de diversiteit aan klanten. ,,Het assortiment is enorm uitgebreid'', vertelt Jolanda Herikhuisen. ,,Neem alleen de shag. In het begin verkochten we van drie merken shag in een bus. Nu hebben we een hele kast vol staan met bussen van verschillende merken. Maar er is meer. We maken tegenwoordig pasfoto's, we kunnen geld overmaken via Western Union, We verkopen een compleet assortiment e-sigaretten, we zijn een PostNL punt waar mensen ook kentekens op naam kunnen zetten en ga zo nog maar even door. Leuk om te vertellen is ook dat we de restyling gaan vieren met onze klanten. In de week van 6 tot en met 9 maart hebben we scherpe acties en kunnen klanten prijzen winnen door aan het rad van fortuin te draaien.''

AMBITIES ,,Of we nog ambities hebben? Niet op het gebied van uitbreidingen of een extra winkel als je dat bedoelt. We hebben het prima naar ons zin zo en zijn onze klanten dankbaar. We kijken ernaar uit dat de winkel straks weer lekker in het nieuw gestoken is en gaan met frisse zin op naar de 25 jaar'', nemen de zusjes Herikhuisen zich voor.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie