Afbeelding
Dick Klein Geltink

Edenaren wat meer tevreden

28 april 2019 om 16:32 lokaal

EDE Inwoners van de gemeente Ede zijn in 2018 weer wat meer tevreden (68 procent) over de dienstverlening dan bij de vorige peiling. Ongeveer 12 procent geeft de gemeente een rapportcijfer 5 of lager.

In de toelichting van inwoners die niet tevreden zijn, komen aspecten terug die te maken hebben met wachttijd, traagheid en bureaucratie. Over de informatievoorziening is het oordeel iets positiever (79%) dan in voorgaande jaren het geval was.

BALIE Twee derde van de mensen die reageerden op het gemeentelijke onderzoek heeft de afgelopen 12 maanden contact gehad met de gemeente. Het contact had meestal (voor 70 procent van hen) te maken met een bezoek aan de balie.

Over de digitale dienstverlening zijn inwoners ook tevreden; slechts 5% geeft aan iets te missen. Uit de toelichtingen blijkt dat het gaat om diverse zaken, onder andere de mogelijkheid om digitaal een afspraak te maken.

BEZORGEN Er is weinig belangstelling voor het thuis laten bezorgen van paspoorten en rijbewijzen. Voor het aanvragen van documenten gaan inwoners het liefst naar de balie op de tweede plaats komt de website). Voor het aanvragen van voorzieningen op het gebied zorg, ondersteuning of een uitkering is de website het meest favoriete kanaal. Dit geldt ook voor klachten, meldingen of informatieve vragen; de telefoon komt op de tweede plaats en pas daarna de balie.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie