Afbeelding
Lex van Lieshout

CDA Ede stelt vragen over toekomst intercitystation Veenendaal

24 februari 2018 om 18:01 lokaal

EDE Vanaf 2021 gaan er meer treinen rijden tussen Utrecht en Arnhem, dankzij de zogenoemde tienminuten-dienstregeling. Vanaf Ede-Wageningen zullen meer treinen stoppen en vertrekken, terwijl in Veenendaal juist minder treinverkeer zal gaan plaatsvinden. CDA Ede heeft raadsvragen gesteld over de consequenties voor station Veenendaal-De Klomp.

,,Het wegvallen van station Veenendaal-De Klomp als intercitystation is een ramp voor de vele mensen uit de omgeving van het station. Denk hierbij aan inwoners van De Klomp, Ederveen, Veenendaal en andere dorpen en wijken in de gemeente Ede. Ook voor werknemers op de omliggende bedrijventerreinen is dit slechts nieuws," zo schrijft de partij. 

AUTOVERKEER In de huidige toekomstplannen lijkt het erop dat er alleen nog maar stoptreinen zullen stoppen in Veenendaal in plaats van, het huidige scenario, twee intercity's per uur. ,,Veel mensen zullen, doordat ze de trein niet meer kunnen pakken, met de auto gaan reizen. Dat is een extra belasting voor het milieu en het zorgt er verder voor dat een toch al druk gebied, waar veel files staan, nog verder vastloopt."

VRAGEN Het CDA vraagt onder andere aan het college wat ze van het feit vinden dat Veenendaal-De Klomp geen intercitystation meer zal zijn, maar ook hoe groot het belang van Veenendaal-De Klomp als intercitystation is. Daarnaast verzoekt het CDA het college om in gesprek te gaan met alle betrokkenen rondom deze situatie, met als doel: het behouden van Veenendaal-De Klomp als intercitystation.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie