Nathalie en Niels Kemperman hebben samen een praktijk voor mondhygiëne opgezet. (foto: Ted Walker)
Nathalie en Niels Kemperman hebben samen een praktijk voor mondhygiëne opgezet. (foto: Ted Walker)
Advertorial

'Je wilt het beste voor je patiënten'

27 november 2019 om 16:44 Zakelijk

EDE ,,Wie heeft bedacht om het allemaal binnen één jaar te regelen? Ik heb eigenlijk geen idee. Maar het is allemaal gelukt. We zijn getrouwd én we hebben samen een prachtige praktijk voor mondhygiëne neergezet aan de Stationsweg in Ede.’’

Ted Walker

Aan het woord is Nathalie Kemperman, een van de twee mondhygiënisten van NK2 Mondzorg. ,,Niels en ik zijn al 15 jaar samen. We vormen een topteam. Na al die jaren werd het tijd om hem mijn man te kunnen noemen in plaats van mijn vriend.’’ Haar kersverse echtgenoot lacht. ,,We moesten wel trouwen’’, plaagt hij zijn partner. ,,NK2 staat uiteraard voor onze namen en de belettering voor het pand was al besteld’’, zegt hij.

Niels en Nathalie Kemperman zijn jonge, ambitieuze vakmensen met een ouderwetse inslag. De vader van Nathalie was tandarts. Een vakman die klaarstond voor zijn cliënten. Men kon bijvoorbeeld gewoon bellen op feestdagen. Hij was een man die een dienst verleende. Gek op zijn werk en blij als zijn klanten zich goed voelden. ,,Niels en ik hebben beiden met mijn vader gewerkt. Zijn dienstbaarheid maakte hem bijzonder. Wij hebben dat van hem meegenomen naar onze praktijk.’’

ACHTERGROND Nathalie Kemperman ronde haar opleiding aan de Hogeschool in Nijmegen in 2010 af. Naast haar werk in de praktijk van haar vader in Amsterdam nam zij waar in verschillende andere praktijken. Sinds 2011 werkt zij bij een tandartspraktijk in Epe. Daarnaast is zij werkzaam als mondhygiënist bij zorginstelling Opella.

Echtgenoot Niels ging na de middelbare school eerst naar de hotelschool. Na wat omzwervingen en assisteren bij de vader van Nathalie ging ook hij naar de hogeschool in Nijmegen. Hij rondde zijn opleiding in 2016 af. Tijdens zijn opleiding liep hij onder andere stage binnen de kindertandheelkunde. Ook Niels is werkzaam binnen Opella.

VRIENDELIJK ,,Samen zijn we een team waarbij verschillende mensen goed terecht kunnen. Niels heeft een horeca achtergrond. Hij weet mensen op hun gemak te stellen en zich een soort van thuis te laten voelen. Ik vind hem ook heel goed met kinderen en mensen die meer dan gemiddeld angstig zijn’’, vertelt Nathalie.

Niels vult haar aan. ,,Maar Nathalie is ook heel vriendelijk. Iets zakelijker wellicht. Zij bewaart denk ik een klein beetje meer afstand in de praktijk. Maar als ik haar dan weer bij Opella aan het werk zie, dan staat daar een vakvrouw met heel veel liefde en geduld, die veel tijd uittrekt om ook te praten met mensen.’’

Op de inventaris zijn de twee erg trots. ,,Je wilt het beste van het beste voor je patiënten. We hebben bijvoorbeeld de nieuwste apparatuur om tandsteen te verwijderen. ‘No pain’, zegt de leverancier. Helemaal durf ik dat niet te garanderen, maar men reageert er wel heel positief op. Eerlijkheid, duidelijke communicatie en een persoonlijke benadering geven de patiënt gerichte behandeling die nodig is om tot een goed resultaat te komen. En uiteindelijk geeft dat ook de beste mond tot mondreclame’’, besluit Niels met een knipoog.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie