Duurzaam geproduceerd jurkje van Tramontana
Duurzaam geproduceerd jurkje van Tramontana Tramontana

Informatie over duurzaamheid, actie met Leger des Heils Ter Horst van Geel brengt duurzaam verhaal

3 maart 2020 om 14:13 Winkels Deel je nieuws

Het shoppen van duurzame kleding moet makkelijker én leuker worden, vinden ze bij Ter Horst van Geel. Daarom brengt de damesmodeketen haar duurzame verhaal onder de aandacht: met een kledingactie voor het Leger des Heils, een boomplantactie, duidelijke informatie voor de klant én een bloeiende attentie.

Er is steeds meer mode die niet alleen trendy en stijlvol is, maar ook duurzaam. Toch weet de consument deze nog niet altijd makkelijk te vinden. Daarom brengt Ter Horst van Geel de komende tijd haar duurzame verhaal onder de aandacht.

Tweede leven voor ‘oude’ kleding
Vanaf dinsdag 3 maart kan iedereen zijn of haar ‘oude’ kleding inleveren bij een van de tien winkels. Reshare – een initiatief van het Leger des Heils – geeft een tweede leven aan de kleding die nog draagbaar is; wat overblijft, wordt gerecycled. Voor iedere 40 kledingstukken die ingeleverd worden, plaatst Ter Horst van Geel een boom via Trees for All, een stichting die hiermee CO2-uitstoot compenseert.

Duidelijke informatie
Daarnaast komt er extra aandacht voor duurzame producten en de verhalen daarachter, zodat de klant makkelijker een bewuste keuze kan maken. Zowel in de winkels als in de webshop komt er duidelijke informatie over duurzame items. In de webshop zijn deze bovendien te herkennen aan een label met een blaadje.

Gelukkig is er steeds meer keuze op het gebied van duurzame mode, vertelt Peter ter Horst, directeur en verantwoordelijk voor de inkoop. “Denk aan merken die hun katoen duurzaam produceren, of aan jasjes die zijn gemaakt van (onder andere) gerecyclede plastic flesjes. En wat dacht je van stoffen die nauwelijks nog geur opnemen? Die hoef je minder vaak te wassen. Ook dat is een vorm van duurzaamheid.”

Bloeiende attentie
Uiteraard doet Ter Horst van Geel zelf ook veel op het gebied van duurzaamheid. “Van de eco-vriendelijke seal over onze post tot en met een duurzaam retourenbeleid: duurzaamheid heeft op alle gebieden de aandacht. Maar het grootste verschil dat we kunnen maken, is via onze winkels en collecties. Daarom gaan we ons duurzame verhaal duidelijk brengen.”

Dat verhaal wordt ondersteund met een cadeautje. Klanten die op 6 en 7 maart in de winkel komen, krijgen bij hun aankoop een bloeiende verrassing mee naar huis.

 

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie