Afbeelding
Rietberg Hoorzorg
ADVERTORIAL

Hoorzorg in het nieuwe normaal

22 juli 2020 om 08:01 Advertorial_2

EDE Het ‘nieuwe normaal’ in de 1,5 meter samenleving krijgt steeds meer gestalte. Veel mensen beginnen daar een beetje aan te wennen, maar er zijn er ook genoeg die ermee worstelen. Het brengt onzekerheid met zich mee. Vooral voor ouderen is dit een lastige tijd. Zij vragen zich terecht af hoe zij bijvoorbeeld de beste hoorzorg kunnen krijgen. Gelukkig gaat Rietberg Hoorzorg met de tijd mee.

Feike Klomp

,,Juist in deze fase is communicatie erg belangrijk. Wij proberen onze klanten flexibel te helpen. Zowel digitaal als fysiek waar dat kan, want hoorzorg gaat natuurlijk gewoon door. Sterker, dit krijgt door de 1,5 meter samenleving een hele andere dimensie”, weet eigenaar/triage audicien Steven Rietberg.

TECHNIEKEN Hij haalt een praktisch voorbeeld van een ‘successtory’ op het gebied van hoorzorg aan: ,,In Doorwerth woont een meneer van 96 jaar. Zijn gehoor liet te wensen over. Hij werd daar onzeker van. Juist nu. Op een gegeven moment kwam zijn dochter in de winkel en vroeg me naar de mogelijkheden. Immers, haar vader was niet in staat om hier naar de winkel te komen. Daar hebben we wat op verzonnen, met behulp van moderne technieken.”

Hoe ging dat in zijn werk? ,,Het bedrijf Phonak beschikt over unieke mogelijkheden om het gehoor ‘op afstand’ te verbeteren. Daarbij zoekt deze innovatieve specialist voortdurend de grenzen van gehoortechnologieën op om oplossingen te leveren. Die passen wij op onze beurt graag toe. Dus ook voor deze klant en zijn dochter.”

PIEPJES Rietberg: ,,De dochter vroeg bij ons in de winkel of wij ook aan huis komen om klanten te helpen. Ik stelde voor om met behulp van de myPhonak app op afstand meneer te helpen. Ik heb de app op haar smartphone geïnstalleerd en verdere praktische uitleg gegeven over het gebruik. Met de speciale software kan ik het geluid regelen. Dat doe ik eenvoudig vanuit de winkel. Ik stel via de smartphone piepjes in van het hoortoestel, waar de meneer op kon reageren en duidelijk maken wat voor hem het beste is. Hiermee heb ik op afstand zijn gehoor ingesteld. Bovendien is de klant, via zijn dochter, met slechts een bezoek aan de winkel geholpen, terwijl wij wel meerdere stappen op afstand blijven doen om het gehoor goed in te regelen.”

Je gehoor testen? Ga naar de website van Rietberg Hoorzorg en doe de online gehoortest. ,,Meten is weten. Dat is de basis. Daarna nemen wij je mee aan de hand voor goed horen. Met al deze innovaties is onze hoorzorg aangepast aan het ‘nieuwe normaal’ en dragen we een steentje bij aan een minder eenzaam gevoel.”

Rietberg Hoorzorg. Veenderweg 107, 6713 AD Ede.
Telefoon: 0318-769024. Mail: info@rietberghoorzorg.nl Site: www.rietberghoorzorg.nl.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie