Afbeelding
Kantoorinrichting

Twee ideeën om juist nu je kantoorinrichting flink te verbeteren

29 juli 2020 om 16:39 Partnercontent

De afgelopen maanden ben je als ondernemer misschien vooral bezig geweest met het inrichten van thuiswerkplekken voor je werknemers. Maar, zo langzamerhand begint het ook weer tijd te worden om te denken aan de tijd na de corona crisis.

Want hoewel veel Nederlanders aangeven ook in de toekomst vaker thuis te blijven werken, blijft een professionele kantooromgeving natuurlijk een must. En juist nu bij de meeste bedrijven nog steeds een aanzienlijk gedeelte van de werknemers thuis werkt, is het een uitgelezen kans om die kantooromgeving eens onder de loep te nemen. In dit artikel bespreken we - in samenwerking met marktspecialist De Projectinrichter - twee factoren van kantoorinrichting om juist nu eens onder de loep te nemen.

 Kantoorinrichting gaat verder dan werkplekken

Bij kantoorinrichting denk je waarschijnlijk direct aan ergonomische bureaustoelen en in hoogte verstelbare bureaus. Logisch, want dit is van groot belang voor een goede productiviteit en de vitaliteit van je werknemers.

 Toch moeten ook andere ruimtes zeker niet vergeten worden, stelt De Projectinrichter. Denk hierbij aan vergaderruimtes, maar ook aan bijvoorbeeld de kantine of een wachtruimte. Een professionele inrichting en uitstraling kan hier het verschil maken. Zo is de wachtruimte voor veel mensen een eerste indruk van je bedrijf, dus dan kun je er maar beter voor zorgen dat die telt en iemand comfortabel en prettig op jullie afspraak kan wachten. Een goed ingerichte vergaderruimte combineert comfort voor lange vergaderingen met weinig afleiding voor een goede focus. In de kantine is het juist belangrijk dat werknemers even helemaal de zinnen kunnen verzetten. Hier is dus een heel andere sfeer en inrichting gewenst.

 Voor dit soort ruimtes is HAY meubilair dé tip van De Projectinrichter. HAY biedt een breed assortiment kantoormeubilair voor allerlei verschillende doeleinden. Van grote en sfeervolle tafels om met alle collega’s aan te schuiven voor een welverdiende lunch, tot luxueuze fauteuils waarin het voor niemand een straf is om nog even op die afspraak te moeten wachten.

 Denk ook aan de akoestiek

Een vaak onderschatte factor bij de productiviteit en werkgenot op kantoor, is de akoestiek in de ruimte. Zeker in grote, open ruimtes ontstaat snel een galm. Voeg daar het rumoer van een bedrijvig kantoor aan toe en je hebt een omgeving waarin niemand zich echt goed kan concentreren.

Mensen die aan het bellen zijn met klanten, twee collega’s die overleggen over de laatste campagne en het getingel van suiker die door de koffie wordt geroerd. Het is allemaal bepaald geen denderend lawaai, maar in een ruimte met verkeerde akoestiek kan het toch voor veel afleiding, frustraties en zelfs stress zorgen. Gelukkig is er meestal vrij eenvoudig wat aan te doen.

Je kunt natuurlijk die collega met de doordringende stem vragen zijn telefoontjes voortaan op de parkeerplaats te voeren. Maar je kunt ook met het juiste projecttapijt een flinke verbetering in de akoestiek van het kantoor brengen. En juist een nieuw tapijt is in deze periode waarin het rustig is op kantoor natuurlijk makkelijker te realiseren dan ooit. Daarmee geef je meteen de ruimte een frisse nieuwe uitstraling. Zeker als het tapijt toch al een tijdje aan vervanging toe was.

Maar ook als nieuw tapijt een stap te ver gaat zijn er tal van oplossingen om de akoestiek op kantoor te verbeteren zoals de akoestische belcel. Denk bijvoorbeeld ook aan panelen in verschillende designs en kleuren of kunstzinnige hangende elementen die de geluidsgolven absorberen en tegelijkertijd sfeer verlenen aan de ruimte.

Waarmee ga jij aan de slag om straks al je werknemers weer een aangename werkplek op kantoor te bieden?

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie