Afbeelding
Rietberg Hoorzorg
De specialist

Rietberg is één en al oor

25 september 2020 om 13:43 Zakelijk

EDE Als je goed met je partner, familie, collega’s of buren kan communiceren, zonder gehoorproblemen, sta je eigenlijk nooit stil bij het gehoor. Logisch. Totdat je ineens de gesprekken niet meer goed kan volgen. Verstaan wat de ander zegt, zeker als er meer mensen aanwezig zijn, kost je moeite. Je baalt ervan. De hoogste tijd voor Rietberg Hoorzorg.

Feike Klomp

Eigenaar/triage audicien Steven Rietberg is een bevlogen man met een verhaal. Hij somt wat praktische voorbeelden op waar veel prikkels en geluiden aanwezig zijn, en waar je tot voor kort zonder enige moeite aanwezig kon zijn.

ONGUNSTIG ,,De bridgeclub in een zaal met een plavuizen vloer, het kerkkoor met na afloop een kopje in de aula, verjaardagen, de kantines van (voetbal)verenigingen. Of een zakelijke meeting met meerdere mensen. En door de voorlopig blijvende 1,5 meter richtlijnen kunnen deze samenkomsten behoorlijk vermoeiend zijn voor het gehoor. Dit noemen wij in ons vakgebied ‘ongunstige akoestische (leef)omstandigheden).”

EYEOPENER Uit ervaring weet Steven, en dat is voor veel mensen echt een eyeopener, dat iedereen last kan hebben van gehoorproblemen: ,,Van jong tot oud. Sterker, uit cijfers blijkt dat 75% van de slechthorenden 65 jaar en jonger is.”

MOTORKAP Rietberg Hoorzorg beschikt over gehoortoestellen in verschillende gradaties. Goede, praktische toestellen waar, afhankelijk van je polisvoorwaarden, vergoedingen voor mogelijk zijn. ,,Daarnaast bieden wij hoortoestellen in een ander segment. Die techniek ‘onder de motorkap’ is van een hele andere orde. Dan kun je als audicien naar de klant toe echt het verfijnde verschil maken.”

Hoe ga je te werk? ,,In de winkel laten we verschillende modellen zien en leggen we de mogelijkheden uit. We bieden hoortoestellen aan die jou op een specifieke manier helpen. Vooral voor mensen in uitdagende luisteromstandigheden zijn deze toestellen een uitkomst. Overigens zijn de mogelijkheden om iemand te helpen divers. Dat hoeft niet altijd in de winkel: ,,Wij helpen geregeld klanten op afstand, bijvoorbeeld mensen die moeilijk ter been zijn of liever (nog) niet de deur uitgaan. Via videobellen en door het op afstand instellen van het gehoorapparaat is de klant weer helemaal blij.”

ONTWIKKELINGEN Proactief als Steven is volgt hij de laatste ontwikkelingen op gehoorgebied nauw op de voet: ,,Dat doe ik via webinars of seminars. Een nieuwe ontwikkeling bijvoorbeeld is de verbetering van geluid en verbinding (connectiviteit) bij Bluetooth. Daar zijn stappen in gezet. Dat zijn mooie ontwikkelingen die ik graag volg.”

Dit artikel wordt u aangeboden door Rietberg Hoorzorg, Veenderweg 107, 6713 AD Ede, T: 0318-769024, I: www.rietberghoorzorg.nl.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie