Bedrijfsadviseurs van Flynth André Beumer, Jarco Hordijk, Bas Overeem en Anuszka Aydin-Kopec.
Bedrijfsadviseurs van Flynth André Beumer, Jarco Hordijk, Bas Overeem en Anuszka Aydin-Kopec. Jorik Algra Fotografie
Advertorial

Digitaal zaken doen dankzij Flynth

14 oktober 2020 om 13:23 Zakelijk

EDE Het digitaliseren van de administratie staat hoog op de agenda van de bedrijfsadviseurs van Flynth. ,,Want dan kun je als ondernemer veel sneller schakelen.”

André Beumer is nu ruim een jaar bedrijfsadviseur bij Flynth in Ede: ,,Ik ben altijd op zoek naar manieren om nog meer uit een onderneming te halen. Een van die manieren is zeker het digitaal maken van de administratie.”

LOGISCH Jarco Hordijk werkt er ruim twintig jaar: ,,Nu we elkaar vanwege corona vooral op afstand ontmoeten, is het eigenlijk niet meer dan logisch om documenten ook digitaal uit te wisselen. Bij Flynth zetten we daar mooie stappen in. Zo werken we al sinds jaren met een digitale postbus met een eigen mailadres. Een ondernemer kan al zijn facturen, aangiftes en andere administratieve en financiële documenten daar naartoe laten mailen. Door de koppeling met het eigen administratiepakket worden die vervolgens snel verwerkt. Die postbus herkent zelf bepaalde documenten of gegevens op die documenten. Dan hoef je zelf minder handelingen te doen. Je kunt onder andere een zogenaamd autorisatieproces toevoegen aan die slimme postbus. Zo kan een voorzitter van een stichting of financieel directeur facturen digitaal autoriseren, zodat de penningmeester of financiële afdeling ze daarna kan betalen.”

Beumer: ,,Als je je zaken zoveel als mogelijk digitaal doet, heb je real time inzicht. Een ondernemer twijfelde of het verstandig zou zijn een investering te doen in software omdat ze de liquide middelen op dat moment niet beschikbaar had. We konden toen direct bekijken hoe de Btw-aangifte voor het vierde kwartaal zou gaan uitpakken. Het bleek dat ze in aanmerking zou komen voor de kleine ondernemersregeling. Ons advies was toen dus om het te doen.”

OVERAL Als je digitaal zaken doet, kun je altijd en overal bij je administratie. Hordijk: ,,Ik had een klant die vanwege corona drie maanden vast zat in Spanje. Een deel van zijn papieren lag daar en een deel hier in Nederland. Het was voor hem dus heel lastig om zijn onderneming draaiend te houden. Niet zozeer als het ging om klantcontact en werkzaamheden, maar wel administratief.”

Beumer: ,,De komende jaren zie ik alle kansen voor Flynth en onze klanten om steeds meer real time inzicht te hebben in de administratie. Veel ondernemers maken gebruik van een van de regelingen die de overheid daarvoor in het leven heeft geroepen, bijvoorbeeld de NOW. Als je administratie op orde is, kun je op tijd je opgave aan het UWV berekenen, zodat je niet op een veel later moment voor vervelende verrassingen komt te staan. En weet je of en hoe je personeelsbezetting afgestemd is op je orderportefeuille en je misschien nog wel personeel moet aannemen voor de komende periode.”

Beumer en Hordijk bespreken de mogelijkheden en behoeftes met hun MKB-klanten: ,,Elke ondernemer is verschillend als het gaat om automatiseringsgraad en -behoefte. De administratie is op zich een noodzakelijk iets. Wij laten dat noodzakelijke in je voordeel werken door er slimme adviezen aan te koppelen. Zo maken we voor onze klanten echt het verschil!”

Met ruim 1.600 medewerkers en zo’n 50 vestigingen is Flynth Nederlands’ grootste adviseur en accountant voor het midden- en kleinbedrijf. Flynth is ontstaan vanuit een coöperatie en brengt dit gedachtegoed nog steeds in praktijk.

Flynth, Klinkenbergerweg Ede, vanwege de coronamaatregelen digitaal bereikbaar via ede@flynth.nl of 088-236 85 00.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie