Nieuwe formule Albert Heijn winkel Bennekom

20 oktober 2010 om 00:00 Ondernemend

BENNEKOM - Manager Martijn Vlastuin en het personeel van de Albert Heijn winkel aan de Dorpsstraat 36 in Bennekom hebben een drukke tijd achter de rug. Twaalf dagen geleden was de winkel leeg. Daarna was het de tijd voor de verbouwing van de Bennekomse vestiging van Albert Heijn. Het resultaat mag er zijn. Vlastuin is vooral trots op de fonkelnieuwe versafdeling. Woensdag om 18.00 uur verricht oud-wethouder Wilke Dekker de openingshandeling. ,,We gaan dan puur open voor de klanten”, aldus Marcel Vlastuin.

Martijn Vlastuin: ,,We waren echt uit ons jasje gegroeid” door Jan de Boer

De verbouwing was een noodzaak, meent Vlastuin. ,,We waren echt uit ons jasje gegroeid. Ook was de winkel qua formule verouderd.” De klanten konden anderhalve week vóór de tijdelijke sluiting van de Albert Heijn winkel aangeven welk goede doel in aanmerking moest komen voor een kar vol boodschappen. Scouting Bennekom, Manage zonder Drempels en Woonzorg Bennekom kwamen als gelukkigen uit de bus. ,,Zij sturen een vertegenwoordiger, die bij ons komt winkelen. Met de kar kunnen zij de winkel door en één artikel per stuk meenemen. Zij krijgen rustig de tijd om de kar helemaal vol te gooien. Het is geen race tegen de klok.”

Als de vertegenwoordigers van de drie instanties de winkel uitlopen met een volle kar, knipt Wilke Dekker het lint door. ,,En kunnen de klanten naar binnen. Wij verwachten dat er heel veel klanten komen. Albert Heijn opent nieuw winkels altijd ‘s middags om zes uur. Heel veel mensen zijn nieuwsgierig. En komen echt kijken hoe de winkel er uit ziet. De mensen kwamen al om het hoekje kijken of door de ramen kijken hoe de winkel er uit gaat zien. De reacties zijn fantastisch.”

Vlastuin is er ook trots op dat ‘zijn’ winkel de eerste nieuwe wijkwinkel, de nieuwe formule van Albert Heijn, in de regio is. ,,Je komt bij ons eigenlijk in twee werelden terecht. Eerst kom je in de verswereld. We hebben zo meteen een fantastisch aanbod aan vers te bieden. Je kunt dat assortiment vergelijken met de XL in Ede. In de oude situatie hadden we drie meter ruimte voor kant en klare maaltijden. Nu gaan we naar zeven meter toe. Pan klaar en gesneden groente hadden we vijf meter en gaan we naar zeven meter. In alle versgroepen komt zeker één of twee meter bij.”

In het vers gedeelte komt een sfeer door prachtige lampen en door de mooie aanlichting van de lampen. ,,De volgende stap is in het kruideniers gedeelte. Daar breiden we ook iets in uit. Ook in het non-food. Tegenwoordig verkoopt Albert Heijn ook bijvoorbeeld onderbroeken, bekers en theedoeken. Die verkoop is nu ook wat ruimer. Maar mijn grootste plus zit in het vers. Dat is aanzienlijk vergroot.”

Het vloeroppervlak, waar de consument kan winkelen, wordt vergroot van 1.000 naar 1.300 vierkante meter. ,,Bij de opening is er voor gekozen om zes extra aanbiedingen voor de klant te doen. Bijvoorbeeld een kratje Heineken met vijf euro korting, heel scherp. En een Monatoetje met vijftig procent korting. Dat doen we, omdat we twaalf dagen dicht zijn geweest en om de klant te bedanken en te belonen om hen weer naar de winkel te trekken. Ook nieuw is de start van een bezorgservice op donderdag en vrijdag. Bij de kassa kan je dan aangeven om het gekochte tegen drie euro te laten bezorgen.”

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie