Administratiekantoor van Manen veelzijdig
28 december 2011 om 00:00 OndernemendVolgens Wim ,,is het belangrijk dat men aan het einde van het jaar voor een ander kantoor kan kiezen als men bij het huidige kantoor ontevreden is. Belangrijk van een keuze is de bereikbaarheid en inzicht in de financiële stand van zaken binnen het bedrijf. Het is in deze tijd belangrijk hoe het bedrijf er voor staat en eventuele economische adviezen te krijgen om eventueel zaken te verbeteren.”
In het verleden was hij hoofd administratie en heeft dus de nodige ervaring als het gaat om financiële zaken. ,,Ik kan mij nog herinneren dat in 1984 de mini computertijd kwam op de kantoren. Van een boekhoudmachine moest alles worden omgebouwd naar de computer. Dat kostte de nodige tijd en energie. Na een aanlooptijd van een paar jaar ging het beter. Boekhoudkundig was het allemaal maatwerk wat men in de computer moest stoppen. Tegenwoordig is het allemaal even anders, er zijn overal software pakketten voor. Je moet echter wel verstand van aantal zaken hebben om de administratie ook belasting technisch voor elkaar te hebben. Gebeurt dat niet, dan kan een eventuele controle dit veel geld gaan kosten.”
Fiscale wetgeving
,,Het mooie van mijn beroep is dan ook dat je een goed advies kunt geven waardoor een bedrijf goed kan floreren. Ik zorg dat ik altijd op de hoogte blijf van de fiscale wetgeving waardoor men problemen kan voorkomen. Voor starters is het belangrijk vanaf het begin een goede financiële ondersteuning te krijgen. De meesten zijn praktisch ingesteld en hebben geen inzicht in financiële zaken. Heeft men geen goede financiële begeleiding dan komt dit het bedrijf niet ten goede. Wij verzorgen de boekhouding en salarisadministratie met alle ‘in & outs’, jaarrekeningen met balansrapport, alle fiscale aangiften en adviezen - en een maandelijkse financiële rapportage. Heeft men er behoefte aan dan kan men ook in de avonduren, wel op afspraak, terecht. Indien gewenst dan ga ik bij bedrijven op bezoek om alle zaken door te nemen. Veelal ‘via via’ krijg ik de nodige opdrachten om financiële zaken eventueel op orde te stellen. Kijkend naar de toekomst schat ik dat veel mensen zelf best wel veel kunnen doen. Men zal echter altijd een kantoor moeten hebben voor een belasting technische goedkeuring”, besluit Wim van Manen.
Foto:
Wim van Manen: ,,Een eventuele controle kan veel geld kosten.”
Administratiekantoor W. van Manen
Berkenlaan 15
Ede
Telefoon: 0318 - 654469
Email: manen330@planet.nl