Consument knalt frustratie recessie de lucht in

29 december 2011 om 00:00 Nieuws

EDE - Oud & nieuw wordt weer een vuurwerkfestijn. De consument laat zien dat hij zich even niets wil aantrekken van de recessie en knallend 2011 wil afsluiten.

In winkels als Jaco aan de Bospoort gaat het vuurwerk dan ook als warme broodjes over de toonbank. Het siervuurwerk is dit jaar nog populairder dan voorgaande jaren. Maar liefst 85 procent van de vuurwerkklanten tovert de lucht om in een duizelingwekkend kleurrijke sterrenhemel.

Bij BoerenBond/Welkoop is vooral het Red Label siervuurwerk bijzonder in trek: ,,mooi vuurwerk tegen een betaalbare prijs'', vooral bestaande uit 500 grams potten. Topper is de Straatbaas, een 56 schots cakebox met bijna 500 gram kruit en heel veel speciale effecten, zoals rode sterren met witte glitters en felrood licht en blauwe sterren met gouden glitters en een zilveren staart.

Toch is ook het knalvuurwerk nog altijd gewild, en dan in het bijzonder onder jongeren. Vooral het KnockOut Ultra Pack, de naam zegt eigenlijk al genoeg, doet het goed. De keiharde knallen staan bekend als de beste single-shot knal mortieren van Europa.

Grote straatpakketten zijn dit jaar ook meer dan ooit in trek. Zoals het 19-delige Turbo pakket waarbij de buizen van de producten in verschillende schietrichtingen staan en dat daarmee een enorm spektakel in de lucht creëert. Geschikt om echt indruk te maken met de hele straat.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie