‘Wapenen tegen nieuw koopgedrag’

30 mei 2012 om 00:00 Voorpagina

Inmiddels hebben 50 van de 250 winkeliers van het Edese koopcentrum zich hierbij aangesloten. ,,Het idee en de uitvoering van het project in Ede Centrum is gebaseerd op een feit dat we in Ede gewoon een mooi centrum hebben. Er is een breed aanbod, in het centrum is genoeg te doen,” aldus binnenstadsmanager Alain Geensen.

Winkeliers verenigen zich in nieuwe website EDE - De website www.edecentrum.nl, het warenhuis van Midden Nederland, is sinds enkele dagen in de lucht.

Het nieuwe winkelen is een antwoord op veranderd koopgedrag. Ede Centrum speelt in op de wijzigingen in het koop- en winkelgedrag die de komende jaren plaatsvinden als gevolg van het samensmelten van mobiele, sociale en lokale ontwikkelingen.

Dat is de reden dat de winkeliers de handen ineengeslagen hebben en nu komen met een eigen website.

Uniek

,,Wat wij in Ede doen is uniek. Enerzijds willen wij de klant die bij ons komt, verwennen. Anderzijds willen wij de klant die iets in het centrum heeft gezien, de kans bieden om bij die winkel op de website in tweede instantie iets te kopen.”

Collectief is het toverwoord van dit proces. Veel neuzen van de ondernemers en de winkeliers in Ede Centrum staan al de zelfde richting op.

,,Je kunt iets betekenen als je het gezamenlijk aanpakt voor de consument. Als je het samen doet, als je een gezamenlijke winkel en een platform hebt, ben je vindbaar voor de consument. Het aanbod is vanzelfsprekend veel interessanter als je veel deelnemers hebt”, vindt Geensen.

u lees verder op pagina 9

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie