Rietberg Hoorzorg geniet waardering van klanten

11 juli 2012 om 00:00 Ondernemend

Een van zijn klanten, Joke van de Scheur, wil dit graag beamen. ,,Sinds 2001 draag ik hoor apparatuur. Tien jaar later, in 2011, werd mijn gehoor dermate slechter dat de hoor apparatuur niet meer voldeed. In eerste instantie ben ik naar het Academisch Ziekenhuis in Utrecht gegaan. Daar werd mij van alles aangeboden behalve het gehoor dat ik graag wilde hebben. Op een feestje kwam ik een bekende tegen die werkzaam was bij het UMC in Groningen op de afdeling audiologie. Deze persoon is tevens technicus op het gebied van hoortoestellen en was van mening dat er voor mij een betere oplossing moest zijn vanwege de huidige technologie.”

EDE - Steven Rietberg begon eind augustus 2011 als zelfstandig ondernemer met een winkel in hoor hulpmiddelen. Ruim een jaar later kijkt hij tot nu toe tevreden terug over de gang van zaken.

Elektrische scooter

,,Hij heeft alle hoor en spraaktesten gedaan en deed een hoorapparaat in”, vervolgt Van de Scheur. ,,Samen gingen we door het ziekenhuis om te testen welke verbetering het hoortoestel teweeg bracht. Er ging een wereld voor mij open, voor mezelf kon ik alles weer horen. We kwamen buiten en ik hoorde een elektrische scooter, die ik nog nooit had gehoord. Wat betreft het verkeer is het ook prettig je medeweggebruikers te kunnen horen. Je voelt je veel veiliger. Probleem was dat ik niet regelmatig naar Groningen wilde gaan. Via de website kwamen we er achter dat Hoorzorg in Ede een onderneming is die meer biedt dan men kan verwachten.”

,,Mijn man Rutger gaf een extra zetje, pakte de telefoon en maakte in de auto een afspraak met Steven Rietberg van Hoorzorg. Vanuit Groningen reden we naar de Veenderweg in Ede, en gingen samen een oplossing zoeken. Die hebben we gevonden. Er is een hoortoestel gevonden dat bij mij past, inclusief rand apparatuur waarmee ik weer kan telefoneren.”

Telefoneren

,,Niet te begrijpen dat dit kan met de huidige technologische apparatuur. Belangrijk voor mij was de inbreng van Steven om de juiste apparatuur aan te meten, daar is vakkennis en ervaring voor nodig. Er is een hulpmiddel, FM apparatuur, waarmee men aan cursussen kan deelnemen. Ik kan als slechthorende weer blijven deelnemen aan het arbeidsproces, zelfs presentaties blijven geven.”

Luisteren

,,Binnen mijn vak is het belangrijk goed te luisteren naar de klacht van een klant. Vooral doorvragen en kennis en ervaring goed toe te passen. De reactie van Joke is voor mij een van de mooie dingen als blijk van waardering”, aldus Steven Rietberg

,,Kijkend naar de toekomst denk ik dat met hoor oplossingen, gezien de huidige technologische vooruitgang, steeds betere resultaten behaald kunnen worden. Daar wil ik in de toekomst zeker gebruik van maken.”

Rietberg Hoorzorg

Veenderweg 107

Ede

Telefoon: 0318-769024

Foto:

Een zeer tevreden Joke van de Scheur; rechts Steven Rietberg.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie