Vijf jaar tevreden klanten bij De Hoofdzaak

31 oktober 2012 om 00:00 Ondernemend

De twee dames besloten vijf jaar geleden om de handen ineen te slaan. ,,We kennen elkaar van onze vorige baan. Toen er een klein kapsalonnetje vrij kwam, wilden we samen de uitdaging aangaan. We hadden al een klik samen en vormen gewoon een goed team. We zijn twee heel verschillende personen, maar vullen elkaar goed aan.’’ Na een kleine opknapbeurt van het pand openen ze De Hoofdzaak.

LUNTEREN - Kapsalon De Hoofdzaak viert haar vijfjarig jubileum. De deuren gingen in 2007 open aan de Wilbrinkstraat, maar wegens ruimtegebrek is de zaak twee jaar geleden verhuisd naar het grotere pand aan het Nieuwe Erf. ,,We hadden niet voorzien dat het zo goed zou gaan’’, vertelt Carin Nap, samen met Lianne Roelofsen eigenaresse. door Judith Tak

,,In eerste instantie vonden we dat we daar prima zaten. Als het echt goed zou lopen, wilden we de ruimte mooi opknappen. Maar het was niet nodig: we waren uit ons jasje gegroeid’’, vertelt Nap.

Regelmatig moesten ze klanten teleurstellen omdat hun agenda helemaal vol zat. ,,De overgang van klein naar groot is erg belangrijk geweest. Het was niet leuk om mensen te melden dat ze de komende week of twee weken niet bij ons terecht konden. Daarom stonden we voor de keuze: blijven we met z’n tweeën of hebben we een derde collega nodig? We kozen voor het laatste, waardoor we ook naar een grotere ruimte toe moesten.’’

Een derde persoon in de zaak zorgde ervoor dat Nap en Roelofsen hun klanten nog beter van dienst konden zijn. ,,Zij heeft ons net verlaten, maar 24 oktober is Brenda bij ons aan de slag gegaan. We hebben voor haar gekozen omdat ze spontaan en enthousiast is, maar ook omdat ze veel ervaring heeft. We wilden iemand die zelfstandig aan de slag kan’’, vertelt Roelofsen.

Want mensen moeten tevreden de deur uitstappen, vertelt Nap. ,,Het kapperswerk zelf vind ik heel leuk, ik maak mensen graag zo mooi mogelijk. Daarnaast is het erg leuk als mensen blij weggaan. Het leuke aan Lunteren is het ‘ons kent ons’ gevoel, de sfeer. Ik ben blij dat we hier ons werk kunnen doen. We hebben te maken met een grote kring van vaste klanten. Ik denk dat ze graag bij ons komen door de ongedwongen sfeer en onze professionele manier van knippen.’’ Roelofsen vult haar aan: ,,En omdat we stipt werken. Spreek je om half elf af, dan ben je om half elf aan de beurt en niet tien minuten later.’’

Om zo goed mogelijk in te spelen op de wensen van hun klanten, luisteren de twee eigenaressen altijd naar wat hen wordt verteld. ,,De afgelopen vijf jaar hebben we gezocht naar het juiste haarverzorgingsproduct, omdat we net niet helemaal tevreden waren. Van een deel van onze klanten hoorden we dat ze graag het merk L’anza wilden. Dit hoogwaardige kwaliteitsproduct is precies wat we wilden. Het motto van L’anza is om het haar zo gezond mogelijk te maken én te houden. Dat is wat wij natuurlijk willen.’’

Kapsalon De Hoofdzaak is gevestigd aan Nieuwe Erf 9 in Lunteren. Tel. 0319 487071, www.dehoofdzaaklunteren.nl

Foto:

Lianne Roelofsen en Carin Nap voor de ingang van De Hoofdzaak.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie