Afbeelding
Foto: Henny Jansen/BDU

Businessclub Foot Valley: ,,Het gaat om de gunfactor’’

31 oktober 2012 om 00:00 Regio

Aan het woord is Marten Kreeft. De eigenaar van het gelijknamige bouwbedrijf heeft recht van spreken. Want zonder overdrijven mag Kreeft ‘kampioen netwerken’ worden genoemd. De Edenaar steekt daar, met succes, behoorlijk veel tijd in. Daarnaast is Kreeft maatschappelijk betrokken bij diverse organisaties. Het meest recente voorbeeld is als bestuurslid ‘evenementen’ van de businessclub.

Foot Valley nieuwe naam businessclub BENNEKOM - ,,Juist in deze tijd van economische crisis is het goed om lid te worden van een businessclub. Natuurlijk kost het wat geld. Maar als je niets doet, gebeurt er ook niets en kennen ze je niet. Bij een club als Foot Valley kunnen de leden iets voor elkaar betekenen en speelt de gunfactor een hoofdrol. Want tegenwoordig is het toch al een prijzenslag in het bedrijfsleven, waarbij een opdracht vaak alleen op basis van prijs naar de concurrent gaat.’’

,,Als oud speler van Bennekom, heb ik een rood wit hart’’, opent Kreeft. ,,En als lid van het voormalige MID 4 heb ik grote bewondering voor de mensen, die hun uiterste best hebben gedaan om bij te blijven in de race om leden te behouden en te werven. Alleen moet je constateren, dat MID4 in de loop der jaren door andere clubs is ingehaald. Dan wordt het erg moeilijk om je te blijven onderscheiden. Als nieuw bestuur waren we het er snel over eens dat er andere impulsen moesten komen. Meer in de regio en straks ook meer in samenwerking met de businessclubs van bijvoorbeeld DTS Ede, Polar Bears of de Gelderse Kring.’’

,,Met de nieuwe naam ‘Foot Valley’ hopen we meer regionale uitstraling te krijgen’’, vervolgt de ondernemer. ,,De evenementen worden afwisselend in de omgeving georganiseerd. Zo was er onlangs al in samenwerking met Polar Bears een Olympisch evenement in De Reehorst. En is er woensdag (vandaag) een ontbijt in Plantion. Verder staan er ook events in Café Premier, Buitenzorg en De Rijkskamer op stapel en een bijzondere nieuwjaarsreceptie bij de ABN AMRO. Ook zijn we nog bezig met een paar hele interessante bijeenkomsten, aansluitend op de actualiteit. En door open te staan voor netwerken van andere clubs, kun je samen ook grotere activiteiten organiseren.’’

,,De opzet is een heel gevarieerd programma aan te bieden’’, gaat Kreeft verder. ,,Natuurlijk is er een verwantschap met voetbalvereniging Bennekom. Een gedeelte van de contributies gaat naar de gehele vereniging. Maar daarnaast moet Foot Valley ook een toegevoegde waarde zijn voor bedrijven. Het moet een netwerk zijn, waar mensen wat aan hebben.’’

Nieuw is dat naast topleden en leden, er nu een derde pakket is bijgekomen. ,,We hebben dat ZZP genoemd. Door de bijdrage op 675 euro te houden, is het ook goed te doen voor de kleinere bedrijven, waar onze regio boven het landelijk gemiddelde scoort. Verder werken we met flexibele, één jarige contracten. Al met al denk ik dat wij leden en toekomstige leden een businessclub kunnen bieden, waarmee je als bedrijf een voordeel kunt halen’’, besluit de enthousiaste Marten Kreeft.

Foto:

Marten Kreeft: ,,Foot Valley moet een toegevoegde waarde worden voor deelnemende bedrijven.’’

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie