De Klomp werkt uit ervaring

6 juni 2007 om 00:00 Nieuws

Van Elburgs werkterrein zijn MKB bedrijven in de Valleiregio tot maximaal honderd medewerkers. Haar werkzaamheden bestaan uit werving en selectie van personeel. Als voorbeeld noemt zij een aantal gevallen waarin moest worden uitgezocht of een kandidaat geschikt was voor een bepaalde functie. ,,Via de Star methodiek krijg je inzicht in de vaardigheden van een persoon en vervolgens kijk je of de vaardigheden aanwezig zijn die de functie vereist. Vaardigheden kun je namelijk niet aanleren, die heb je van huis uit mee gekregen. Dat bepaalt ook het gedrag van iemand.”

DE KLOMP - Jarenlang was Heleen van Elburg leidinggevende verkoop binnendienst bij diverse internationaal georiënteerde bedrijven. Vorig jaar stond zij voor een uitdaging, voor een werkgever te blijven werken of al haar ervaring onder te brengen in een eigen onderneming. Het werd het laatste en op 6 december 2006 besloot zij van start te gaan met een eigen ondermening onder de naam De Klomp Bedrijfsadviezen.

Een ander werkterrein is het geven van telefoontrainingen welke veelal op locatie, binnen de eigen sfeer van de cursisten, worden gegeven. ,,Met het betrokken bedrijf bespreek ik hoe ze wensen dat de klant te woord wordt gestaan. Dat vertaal ik in tien gouden telefoonregels waaraan men zich tijdens een gesprek moet houden. De betrokken personen worden getraind hoe zich aan die regels te houden en in de praktijk ben ik aanwezig om ze hierin te begeleiden. Dat doe ik door mee te luisteren om het gesprek van beide kanten te kunnen evalueren. Met deze werkwijze heb ik al een aantal goede ervaringen en complimenten van opdrachtgevers.”

Herhaling

,,Voordeel van het persoonlijk begeleiden tijdens een telefoongesprek is dat je onmiddellijk kunt inspelen op de goede en te verbeteren punten”, aldus de enthousiaste onderneemster. ,,De duur van de opleiding is afhankelijk van wat het bedrijf wil. Mijn slogan is training krijgt kracht door herhaling, voetballers van Ajax of PSV kunnen best tegen een bal trappen maar trainen ook elke dag om op niveau te blijven. De ervaring heeft ook geleerd dat als iemand getraind is om een goed telefoongesprek te voeren dit voordeel heeft in de tijd zonder dat het afbreuk doet aan de kwaliteit. Door de tijdsduur te verkorten komt er tijd vrij voor andere werkzaamheden. Waar ik, uit ervaring, naar streef is naast het gesprek kort te houden het ook klantvriendelijk moet zijn. De klant moet zich prettig voelen en ervaren ‘zij zijn er voor mij’.”

De Klomp Bedrijfsadviezen

Klompersteeg 9 De Klomp

Tel. 06-38900862

www.deklompbedrijfadviezen.nl

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie