Thuisbrengservice al één jaar

11 maart 2009 om 00:00 Nieuws

De manieren waarvoor je de thuisbrengservice kunt gebruiken zijn heel verschillend. ,,Een voorbeeld? Je bent donderdags op een netwerkborrel. Je zit daar met allemaal mensen te praten, het is hartstikke gezellig. En je hebt te veel wijntjes of te veel biertjes gedronken om zelf nog auto te kunnen rijden. Je wilt het risico niet nemen. Dan word ik gebeld. Er is vooraf wel reserveringstijd van twee uur. Er wordt een tijd afgesproken. Een taxi regelen is wat lastiger. Als je het via mij doet, staat de auto de volgende dag als je ‘s morgens weer weg moet voor een afspraak op de eigen oprit.”

,,Volgende dag je eigen auto weer voor de deur’’ EDE - Op de kop af een jaar houdt Vincent Malda van DaVince chauffeursdiensten zich bezig met een thuisbrengservice. ,,Het is puur het principe van thuis gebracht worden met je eigen auto”, legt Malda uit. ,,Er wordt altijd gebruik gemaakt van twee chauffeurs. De volgende dag heb je altijd je eigen auto weer voor de deur staan.”

door Jan de Boer

De service verleent Vincent Malda zeven dagen per week overal vandaan, het maakt niet uit of je bij een restaurant zit of bij vrienden thuis. Handig is wel om de thuisbrengservice te reserveren. Bijvoorbeeld als je in de middag weet dat je naar een restaurant of kroeg De grootste drukte is in het weekeinde. ,,Dan heb ik een aantal jongens extra stand-by staan. De reserveringen zijn heel verschillend. De ene keer wordt het vooraf allemaal geregeld, en een andere keer is het heel last minute. Je kunt reserveren via www.davinceede.nl.”

Het gaat goed met DaVince. ,,Ik mag niet klagen, ik word steeds meer gebeld. We doen ook aan privéchauffeurs en businesschauffeurs, die woon-werkverkeer rijden.” Bovendien verleent de Edenaar ook Schipholservice. Niet alleen voor de luchthaven in Amsterdam, maar als het moet ook naar andere vliegvelden. ,,Dan word je ook met de eigen auto naar het vliegveld gebracht. De auto wordt naar huis gebracht. De auto wordt van binnen en van buiten ook schoon gemaakt. En je wordt weer opgehaald als je terugkomt.”

Vincent Malda begon ooit als chauffeur met valetparking bij het oude politiebureau. ,,Steeds meer kreeg ik de vraag om mensen iets later te kunnen thuis brengen. Zo leerde ik steeds meer mensen kennen en steeds meer mensen wisten mijn nummer en dat je ‘Vincent moest bellen’. Eric Singerling van café Premier zei mij dat ik daar meer mee moest gaan doen.”

Zo is het dus gekomen. Inmiddels heeft Malda op freelance basis veertien jonge chauffeurs in dienst. Hij past een strenge selectie toe. ,,Ze moeten allemaal in het pak. Ze krijgen een stropdas van mij. Wat ik van hen verwacht? De uitstraling moet goed zijn. Ook de etiquette. Zij moeten zich weten te gedragen bij de klanten. De chauffeurs moeten vriendelijk zijn en weten wat ze kunnen zeggen en wat niet. En ik eis van hen dat ze discreet zijn. Dat is de kracht van het bedrijf.”

Momenteel richt Malda zich op het werven van nieuwe restaurants. ,,Het concept is bekend in Ede en omgeving. Ik wil wat meer in de richting van de Utrechtse Heuvelrug. Er zijn al restaurants die mij gebeld hebben. Veel klanten wijzen hun klanten erop dat de service er is.”

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie