Lekkerste huis van Ede te koop

11 maart 2009 om 00:00 Nieuws

Leene gaat zeker niet weg omdat het appartement aan de Veenderweg hem niet meer bevalt. ,,Dat is de volgende vraag, die iedereen aan mij stelt. Verandering van spijs doet eten. Ik woon al elf jaar in dit huis. Dan wil je wel eens wat anders. Het heeft een tijdje geduurd voordat wij besloten om weg te gaan. Op het Julianapark hebben we een huis gekocht, waarvan ik denk dat we weer het lekkerste huis van Ede krijgen.”

,,Huis waar het heerlijk is om thuis te komen’’ EDE - Jos Leene wil zijn appartement aan de Veenderweg 57-3 verkopen. Daarvoor heeft hij speciaal de website www.hetlekkerstehuisvanede.nl gemaakt. ‘Waarom doe je dat’ is een veel gestelde vraag aan Leene. ,,Dan kan ik niet anders antwoorden, dat ik niet denk het grootste huis van Ede te hebben. Ook niet het duurste huis. Wel heb ik gewoond in een huis waar het heerlijk is om thuis te komen, waardoor ik denk het lekkerste huis van Ede te hebben.”

door Jan de Boer

Zijn huis is volgens Jos Leene voor iedereen geschikt, die genoeg heeft van grasmaaien of traplopen. De verkoop gaat niet zo hard als Jos Leene het zelf graag ziet. Daarom bedacht hij een campagne om het huis te verkopen. Een campagne waarbij Leene volgens zichzelf boven het maaiveld moet uitsteken. Dat lukte hem gisteren (dinsdag) ook al toen hij z’n woning mocht aanprijzen bij het televisieprogramma RTL Vandaag.

Allereerst vroeg Leene zich af wat zijn doelgroep is. ,,Dan kom je er al heel gauw achter dat dat niet de starters zijn. Voor hen is de prijs van de woning zoals de makelaar het inschat, 395.000 euro kosten koper, veel te hoog. Het is dus geen starterswoning. Toen ben ik gaan bedenken wie de woning wel koopt. Dan kom je al snel uit op ouderen, van wie de kinderen het huis uit zijn en voor wie het huis te groot is. Scheidingen van ouderen, die een groot huis hebben, en weduwe en weduwnaren.”

De bij Lukkien Digital Studios werkende Jos Leene wil zijn geld niet uitgeven in een woningmarkt waarin hij in de massa verzuipt. ,,Dat is niet handig. Stap één was dus een website bouwen. Heel duidelijk laten zien wat het huis heeft, voordelen, wat ik denk wat er aanspreekt. Ook hoe het huis ligt in de omgeving, hoe het ligt ten opzichte van allerlei faciliteiten als winkels en openbaar vervoer.”

Alleen aan een website bouwen heb je niets, meent Jos Leene. ,,Niemand komt op een website als je ‘m niet aanjaagt. Dus moet je aanjagers zoeken. Hoe je dat doet? Door gebruik te maken van iedereen en alles om je heen die je kent. Daarnaast heb ik in de richting van RTL een lijntje uitgegooid ‘van jongens is dit geen onderwerp voor jullie, consumenten die ontzettend bezig zijn met hun huis aan de markt te brengen’.”

Eerder al bedacht Jos Leene www.ikverlootmijnhuis.nl. ,,Ik heb onderzocht of ik mijn huis kon verloten. Ik zou dan kaartjes van zeg drieënzestig euro verkopen. Daarvoor moest ik achtduizend mensen hebben die een kaartje wilden kopen. Als ik zoveel had, zou ik mijn huis gratis weggeven. De kans, die je bij mijn verloting zou hebben, was groter dan de hoofdprijs van de staatsloterij. Alleen mag het niet in Nederland. Het gebeurt wel in het buitenland. Hier krijg je geen toestemming. Daarom ben ik verder gegaan met de website van het lekkerste huis van Ede.”

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie