Buitenzorg: ‘Rabo MKB-award is stimulans’

7 oktober 2009 om 00:00 Nieuws

Wie tegenwoordig bij Buitenzorg binnentreedt, kan het bijna niet ontgaan, dat het Edese etablissement de Rabo MKB-award heeft gewonnen. ,,Aan alle kanten hebben we dat opgehangen. Ook zie je een bord als je onder de poort doorloopt. Het krantenartikel van de uitreiking hangt prominent in ons gebouw.”

EDE - Caesar de Kruif van grandcafé restaurant Buitenzorg aan de Amsterdamseweg 19 kijkt met voldoening terug op het winnen van de Rabo MKB-award, de prijs voor de ondernemer van 2008-2009, die hij eind oktober 2008 tijdens het Business Event in ontvangst mocht nemen.

door Jan de Boer

Met recht is Caesar de Kruif trots. Hij ziet het als een waardering voor de kwaliteit, die Buitenzorg als bedrijf biedt aan de klanten. ,,Zo voel ik het, zo is het ook. De mensen reageren er ook zo op. Je krijgt er heel veel reacties op, echt heel veel.”

Hij zegt volgens de Edenaar ook wel wat, dat Buitenzorg voor de award is voorgedragen. ,,Je hebt daar zelf geen invloed op.” Aan de award kun je volgens De Kruif niet aan vasthangen, dat de omzet daardoor ook wordt vergroot. ,,Ik merk wel dat we meer genoemd worden. De naamsbekendheid is wel een stuk groter. Het wordt allemaal opnieuw aangedreven, aangejaagd door het winnen van de award. Ook reageren de mensen er ook heel bewust op. Het heeft wel een invloed.”

Voor Buitenzorg was het winnen van de prijs van de beste ondernemer heel gunstig, aldus De Kruif. ,,Als bedrijf wordt je heel positief neergezet. In een brede markt, zowel bij de bedrijven als bij privépersonen. Je merkt dat er een motor achter zit, waardoor je toch weer meer die bekendheid terugkrijgt. “

De door Buitenzorg twintig jaar geleden ingezette weg om weer op de ouderwetse manier feesten, partijen en catering te gaan verzorgen, is een goede geweest. ,,Het gaat maar door. Het is een voortvloeisel uit de weg die we toen hebben ingezet. Natuurlijk ontwikkel je steeds nieuwe dingen. De Rabo MKB-award is ook een stimulans om iets te bedenken.”

,,Bijvoorbeeld hebben wij van het keuzemenu van de chef een ‘winner dinner’ gemaakt. Het is ook een beetje stunten met de prijs. Er zijn daarin hele leuke gekke dingen verwerkt. Doordat je de prijs gewonnen hebt, is het een leuke kapstok om dat menu daar aan op te hangen. Dat werkt super.”

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie