Oliehandel.nl professioneler door software van Sherpaan

5 april 2014 om 00:00 Ondernemend

Oliehandel.nl heeft de backoffice verbeterd. De webshop startte in 2009 als onderdeel van Oliehandel de Croon bv uit Twello. De webwinkel groeide snel en in 2012 was de webshop online voor particulieren en zakelijke klanten in heel Nederland. “Het assortiment breidde uit en het geven van productadvies werd steeds belangrijker”, vertelt marketingmanager Lizet der Kinderen.

Er werd een professionaliseringsslag ingezet. Zo nam Oliehandel.nl meer personeel aan om de service te waarborgen. “Echter om de webshop goed draaiende te houden kwamen we erachter dat een geautomatiseerd backoffice systeem noodzakelijk is”, gaat Der Kinderen verder.

Efficiënter

Via de Webwinkel Vakdagen kwam het bedrijf in contact met Sherpaan. Na een tijdje proefdraaien zijn ze nu helemaal overgegaan op de backoffice software van deze Edese ontwikkelaar. “We merken absoluut voordelen wat betreft efficiëntie, inzicht en communicatie”, aldus de marketingmanager.

Ze vervolgt: “Een heleboel werk kan sneller worden uitgevoerd, de kans op fouten is kleiner en de communicatie tussen collega's onderling en met klanten is sterk verbeterd.”

Automatisch

Lizet der Kinderen noemt als voorbeeld het sneller vinden en inpakken van bestellingen door picklocaties. Ook hoeven ze in het magazijn geen adressen meer over te tikken, omdat de verzendlabels automatisch uit de labelprinter rollen.

Tevens worden er veel minder fouten gemaakt met het verzenden van producten. “Wij hebben heel veel verschillende soorten oliën en door het scannen van de barcodes van de producten, wordt de kans verkleind op het versturen van verkeerde producten.”

Overzicht

Ook bij de administratie zijn er duidelijke verbeteringen door de backoffice software van Sherpaan. Hierdoor heeft de administratie van Oliehandel.nl een overzichtelijk assortiment bestand en is communicatie met het magazijn mogelijk.

Bovendien is het debiteurensysteem geautomatiseerd en worden automatisch mailtjes verstuurd over levering, betaling en verzending. “Dat scheelt veel tijd en verkleind de kans op fouten.” Naast automatisering van de backoffice wordt de frontoffice niet vergeten. “Ook verbeteren we constant de webshop en het aantal producten wordt tevens verder uitgebreid”, besluit Der Kinderen.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie