Wat is de impact van uw boodschappen op het milieu?

5 april 2014 om 00:00 Activiteiten

Deelnemers gezocht in regio Utrecht - Arnhem voor consumentenonderzoek waarin aankoopmotieven, impact op het milieu en voedingswaarde van dagelijkse boodschappen onderzocht worden

Waarom kopen mensen het ene voedselproduct wel en het andere niet? Waarom kiest de een voor biologisch vlees, en de ander voor scharrelvlees? En wat pakt iemand als z’n favoriete merk er niet is - welke afwegingen spelen dan een rol?

Het Louis Bolk Instituut is een onderzoek gestart naar wat mensen in hun ‘boodschappenmand’ stoppen en waarom. Wat zijn nu de doorslaggevende redenen voor consumenten om voor een bepaald product te kiezen? En welke voedingswaarde hebben die producten en wat is hun impact op het milieu?

In het onderzoek volgen wij drie weken lang vijf gezinnen die vooral biologische producten kopen en vijf gezinnen die ‘gangbare’ producten kopen. We zijn op zoek naar mensen in de leeftijd van 30 tot 45 jaar met HBO of WO-opleidingsniveau die:

- Boodschappen doen voor een huishouden van 3 of meer personen

- Bijna alle producten biologisch kopen (>90%) of die bijna alle producten ‘gangbaar’ (dus niet-biologisch) kopen (>90%)

- Gedurende 3 weken hun voedingsaankopen willen bijhouden en het bijbehorende afval (verpakking, GFT) willen verzamelen

- die bereid zijn een online vragenlijst in te vullen en een interview over hun aankopen te houden

Deelnemers krijgen meer inzicht in hun aankoopgedrag, en leren meer over de impact van hun keuze. Als dank voor hun inspanning ontvangen zij een cadeaubon naar keuze ter waarde van € 50,-

Aanmelden via info@louisbolk.nl, of telefonisch via 0343-523.860.

Vermeld a.u.b. dat het gaat om het onderzoek ‘de Boodschappenmand’, en geef aan of u met name biologische producten koopt (> 90%) of dat u vooral gangbare producten (>90 %) koopt.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie