---------- Doorgestuurd bericht ----------
Van: Gjalt Rameijer
Datum: 16 januari 2018 om 16:00
Onderwerp: Combinatie VolkerWessels en Hollandia Infra wint aanbesteding
vervanging Brug Ouderkerk
Aan: redactie@amstelveensnieuwsblad.nl
16 januari 2018
Combinatie VolkerWessels en Hollandia Infra wint aanbesteding vervanging
Brug Ouderkerk
*De combinatie Hollandia Infra en Koninklijke VolkerWessels ondernemingen
Van Hattum en Blankevoort en KWS heeft de aanbesteding voor de N522, de
vervanging van Brug Ouderkerk, gewonnen. Deze aanbesteding was
uitgeschreven door de Provincie Noord-Holland. De werkzaamheden starten
naar verwachting begin van de zomer in 2018. *
De huidige brug in Ouderkerk is aan het einde van de technische levensduur.
Het betreft een uitgebreid en complex werk, waardoor gekozen is voor een
integrale aanpak.
image: image
Projectmanager van de combinatie, Marco van Woerkom, licht toe: "Naast
vervanging van de huidige brug door twee nieuwe basculebruggen, worden ook
de kruispunten aangepast en deels verplaatst. Bovendien wordt de N522
heringericht. Met Van Hattum en Blankevoort, Hollandia Infra en KWS Infra
Amsterdam-Heerhugowaard hebben wij hiervoor de beste EMVI-inschrijving
gerealiseerd. Met name op het gebied van risicobeheersing en
omgevingsmanagement scoorden we hoog. Iets waar we heel trots op zijn."
*Nieuwe Brug Ouderkerk belangrijk voor de omgeving*
In 2012 hebben provincie Noord-Holland, gemeente Amstelveen, gemeente
Ouder-Amstel en Vervoerregio Amsterdam een voorkeur uitgesproken voor een
nieuwe brug. Zo kan het verkeer vlotter en vooral veiliger worden
afgewikkeld. Met de verbeteringen wordt de doorstroming van het openbaar
vervoer bevorderd. Bovendien worden zowel aan de oost- als westzijde van de
brug de kruispunten aangepakt. Het werk wordt zo gefaseerd dat het verkeer
van de verbinding gebruik kan blijven maken tijdens de bouw. De
bereikbaarheid van met name Ouder-Amstel wordt hiermee geborgd.
image: image
*De eerste werkzaamheden*
Naar verwachting starten de eerste werkzaamheden aan het begin van de
zomer. Het betonwerk van de bruggen en bijkomende werkzaamheden rondom de
brug worden door Van Hattum en Blankevoort gerealiseerd. Hollandia Infra is
gespecialiseerd in bewegend staal en is in dit project verantwoordelijk
voor de stalen bruggen en de aandrijving. KWS gaat zich richten op de
werkzaamheden van het wegtracé. Daarnaast is Vialis, ook een VolkerWessels
onderneming, bij dit project betrokken voor de aanleg van de complete
elektrotechnische installatie waaronder de bediening van de bruggen, twee
verkeersregelinstallaties (VRI's) en de openbare verlichting. Gezamenlijk
worden de ontwerpwerkzaamheden opgepakt, aangestuurd door VolkerInfra. Door
het realiseren van deze verbeteringen wordt de situatie voor alle
weggebruikers veiliger en prettiger en komen er bruggen die weer jarenlang
mee kunnen. In het voorjaar van 2020 worden de werkzaamheden afgerond.
Van een nieuwe energienotanul woning in één dag tot de aanleg van slimme
wegen. Koninklijke VolkerWessels heeft alles in huis om een leeg stuk grond
om te toveren tot een volledig functionerende stad. VolkerWessels is een
toonaangevend en zeer veelzijdig concern dat bouwt aan een betere
levenskwaliteit. Het bouwconcern heeft meer dan 120 lokaal-gewortelde
ondernemingen en 16.000 medewerkers. VolkerWessels zorgt ervoor dat
ondernemingen zich kunnen ontwikkelen tot leiders in hun eigen markt,
gesteund door een sterke governance en gedeelde kennis en expertise.
VolkerWessels is voornamelijk actief in Nederland, het Verenigd Koninkrijk,
Noord-Amerika en Duitsland.
*Gjalt Rameijer*
*Woordvoerder*
+31650225175
image: Twitter
image: LinkedIn
image: Facebook
www.volkerwessels.com
Geen berichten meer ontvangen van ons? Klik hier