Klanten kunnen veilig komen winkelen bij De Bedweter. De medewerkers zijn er klaar voor.
Klanten kunnen veilig komen winkelen bij De Bedweter. De medewerkers zijn er klaar voor. Ted Walker

De Bedweter: ‘Korte leveringstijden en uitstekende service’

24 maart 2021 om 08:00 Zakelijk

LUNTEREN ,,Wij denken in mogelijkheden en oplossingen. De tweeënhalve maand die we door corona gesloten waren, hebben we zeer nuttig kunnen gebruiken. We zijn aan zaken toegekomen waar we normaal gesproken geen tijd voor hebben.”

door Ted Walker

Dat vertelt Ruud Vos, verkoopmedewerker bij De Bedweter in Lunteren. ,,Wat we gedaan hebben? We hebben de winkel een fijne opfrisbeurt gegeven. Er ligt een nieuwe vloer in de zaak, we hebben de wanden geschilderd. Van die klussen waarvan je weet dat het goed zou zijn als je ze zou doen maar die je voor je uitschuift omdat er simpelweg te weinig tijd en mogelijkheid voor is. We hebben de collecties van diverse fabrikanten kunnen vernieuwen en uitbreiden. Dit is een klus waar we anders de winkel voor hadden moeten sluiten en nu hadden we toch voldoende tijd dus hebben we lekker de handen uit de mouwen gestoken met elkaar’’, zegt Ruud.

STIJGENDE LIJN ,,Ondanks alle coronaperikelen hebben we gemerkt dat we de stijgende lijn van de afgelopen jaren hebben kunnen voortzetten. We hebben zowel voor als tijdens de coronacrisis nieuwe verkoopmedewerkers en eigen monteurs aangetrokken. Met Miranda Verwoert, Rob en José Rijnders hebben we enorm veel extra kennis en ervaring in huis gehaald”, zo legt Ruud uit. ,,Dat was ook echt nodig om de drukte op te kunnen vangen. Alleen op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat we ook de kwaliteit van service kunnen blijven leveren die onze klanten al bijna 30 jaar van ons gewend zijn.’’

MERKEN In de ruim opgezette showroom aan de Dorpsstraat 63 in Lunteren staan topmerken als Carpe Diem, Auping. Pullman en M-line te prijken. Er staan boxsprings, matrassen, bedden, ledikanten, bedden speciaal voor senioren, maar ook linnenkasten, bedtextiel en zelfs waterbedden. De showroom is bij elkaar ruim 800 vierkante meter groot. Dit houdt in dat De Bedweter volgens de regels van het RIVM, 32 klanten tegelijk in de winkel mag hebben. ,,In de praktijk gebeurt dit niet vaak. Onze klanten kunnen dus volgens de regels van het RIVM veilig bij ons komen winkelen.’’

BELLEN Naast op afspraak winkelen is het bij De Bedweter ook mogelijk om vrijblijvend te bellen met de slaapspecialisten van de beddenspeciaalzaak. ,,We nemen ook tijdens een telefoongesprek alle tijd. Dat is ook een voordeel van de lockdown; we hebben nog beter leren luisteren, interpreteren en matchen. Het eerste wat wij doen is luisteren naar de klant en gericht vragen stellen. In ons hoofd laten wij ondertussen mogelijke (slaap)oplossingen voorbij komen. Na het gesprek met de klant blijft er over het algemeen een aantal geschikte combinaties over. Op basis van persoonlijke voorkeuren, zoals ligcomfort, uiterlijk etc., maakt de klant dan een keuze voor het juiste bed.’’

MEER DAN ALLEEN OMRUILGARANTIE Een enkele keer lukt het niet direct om de juiste combinatie te vinden. ,,De meeste mensen kopen een bed en die zien we gedurende de levensduur van dat bed hoogstens terug voor nieuw linnengoed. Maar het kan gebeuren dat het gekochte bed uiteindelijk thuis toch niet lekker ligt. Buiten de gebruikelijke omruilgaranties van fabrikanten, doen wij er in dat geval alles aan om onze klanten een fijn slaapcomfort te bieden. Dat klinkt misschien rooskleuriger dan het in werkelijkheid zou kunnen zijn, maar de talloze positieve reacties op onze website over onze uitstekende service zijn hier een bewijs van. Overigens is het nog wel van groot belang om te vertellen dat de matrassen waarop gelegen is terug gaan naar de fabrikant waar deze worden gerecycled. Wij leveren nooit een gebruikt matras af bij een klant.’’

VOORRAAD De Bedweter heeft van alle vooraanstaande merken bedden en matrassen op voorraad. ,,We hebben een groot magazijn in Amersfoort van waaruit we direct kunnen leveren’’, zegt Ruud. ,,Het hebben van een voorraad betekent overigens ook dat we meerdere bedden tegelijk bij een fabrikant afnemen. Dit levert ons financieel voordeel op. Dat voordeel steken wij niet in onze eigen zak, maar rekenen we door aan onze klanten. Naast korte leveringstijden levert dit de klant dus een zeer scherpe prijs op. Levering en plaatsing van de gekochte producten is bij ons altijd gratis en in eigen beheer’’, aldus Ruud Vos tot besluit.

De Bedweter, Dorpsstraat 63, Lunteren. Tel: 0318 486007.

Dit is een artikel uit magazine De Etalage, dat woensdag 24 maart als bijlage is verschenen bij Ede Stad.nl. Uw bedrijf ook in de schijnwerpers in onze kranten en op onze websites? Bel voor gratis media-advies met Frans de Kleuver (f.d.kleuver@bdu.nl / 06-55780474) en Dick van Laar (d.v.laar@bdu.nl / 06-55706843).

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie