Afbeelding
Rietberg Hoorzorg
De specialist

‘Neem tijd voor een goede afstelling’

27 april 2021 om 16:21 Zakelijk

EDE In persoonlijke gesprekken met mensen die bij mij in de winkel komen, is het vaak een onderwerp: de prijs van een hoortoestel. En natuurlijk hebben mijn klanten gelijk als ze vragen naar de hoed en de rand rond onze tarieven en hoe die tot stand komen. Openheid en transparantie is hierbij belangrijk.

In Nederland zijn meerdere aanbieders van hoortoestellen en al deze bedrijven werken op hun eigen manier. Door de verschillende aanpak is er ook een verschil in prijs. Wij zijn in de gemeente Ede misschien niet de goedkoopste aanbieder, maar dat heeft een reden.

Een hoortoestel wordt in een fabriek gemaakt, voordat het bij ons in de zaak terecht komt. Maar dan begint het pas. Er moet nog veel werk verzet worden om een goed werkend toestel te krijgen, dat past bij het gehoorvermogen. De fabriek levert ons eigenlijk een halffabrikaat en daarna draait de audicien aan de juiste knoppen. Elk oor is anders, elke behoefte ook. Daarom is maatwerk per persoon zeer belangrijk.

Wat we vanuit de fabriek geleverd krijgen, is dus nog lang niet af. Om te komen tot een correcte persoonlijke afstelling is een goede gehoortest de basis. Vervolgens komt de persoonlijke ‘touch’ van de audicien om de hoek kijken. Wij vinden het belangrijk om samen te kijken naar alle opties. Wat past het beste bij het gehoorvermogen? Aan welke techniek is behoefte? Op die manier komen we tot de beste afstelling. En vervolgens kan de klant het hoortoestel, de afstelling en de opties uitproberen. Dat moet geen haastklus zijn, ze krijgen hiervoor ruim de tijd.

Rietberg Hoorzorg heeft, in tegenstelling tot ander aanbieders van hoortoestellen in Ede, geen overeenkomsten gesloten met zorgverzekeraars. Dat is een bewuste keuze. Daardoor mogen wij onze eigen prijzen hanteren, waarvan wij vinden dat we uit de lijst van vergoedingshoortoestellen de beste modellen kunnen kiezen. Daarmee maken we onze belofte van ruime keuze, service en vergaande nazorg waar. Wij werken niet met extra dure ontzorgpaketten, die naast het hoortoestel kunnen worden afgesloten. Op al onze hoortoestellen geldt: vijf jaar service-, nazorg- en reparatiegarantie en een oproep voor jaarlijks onderhoud. We ontzorgen dus compleet.

Vergeet niet dat je altijd recht hebt op een vergoeding van je zorgverzekeraar, ook al schaf je een hoortoestel aan bij een audicien zonder contractafspraken. Dat staat in artikel 13 van de zorgverzekeringswet. Op onze website is over vergoedingen heel veel te lezen.

Keuze genoeg dus. We adviseren graag en zoeken naar een oplossingen. We komen altijd met een passend advies voor onze klanten op dezelfde dag dat een wens bij ons wordt aangedragen. Die persoonlijke aandacht is ons heel wat waard.

Dit artikel wordt u aangeboden door Rietberg Hoorzorg, meer dan twintig jaar ervaring. Veenderweg 107 in Ede, tel. 0318-769024, info@rietberghoorzorg.nl, Rietberghoorzorg.nl

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie