Mastercard nieuwe sponsor Kröller-Müller Museum, organiseert lokale activiteiten

1 juli 2021 om 09:26 Lokaal Deel je nieuws

Mastercard wordt meerjarig sponsor van Stedelijk Museum Amsterdam, Kunsthal Rotterdam, Museum Het Rembrandthuis en Kröller-Müller Museum. Dat kondigt het betaaltechnologiebedrijf vandaag aan, nadat de Nederlandse musea hun deuren op 5 juni weer hebben geopend. Door het organiseren van fysieke en digitale Priceless Experiences voor kaarthouders zet Mastercard zich als partner van de kunst- en cultuursector in om kunst breed toegankelijk te maken. Zo organiseert Mastercard bijvoorbeeld een kijkje in het restauratieatelier bij de restauratie van het Zelfportret van Vincent van Gogh in het Kröller-Müller Museum. Naast de organisatie van lokale activiteiten stimuleert Mastercard middels deze samenwerkingen de kunst- en cultuursector om meer digitaal aanbod te ontwikkelen. Zo gebruikt het Kröller-Müller Museum de sponsorbijdrage onder andere om digitale content zoals online rondleidingen en lezingen te ontwikkelen, en interactieve social mediacampagnes te realiseren. Hiermee kunnen mensen in binnen- en buitenland ook vanuit huis van kunst genieten. 

“Kunst biedt mensen inspiratie, troost en reflectie. Wij delen de passie voor kunst en cultuur en zijn verheugd om vier iconen in de Nederlandse museumwereld, die onlangs heropend zijn, te ondersteunen. Met unieke fysieke en digitale ervaringen willen we kunst voor een nog breder publiek beschikbaar maken’’, aldus Jan-Willem van der Schoot, Country Manager Mastercard Nederland.

“Met Mastercard heeft het Kröller-Müller Museum een wereldspeler om samen te werken aan zijn missie: zoveel mogelijk mensen binnen en buiten de eigen muren, in Nederland en ver daarbuiten, in aanraking brengen met de rijke collectie en met de verhalen over het museum en de collectie,’’ aldus Lies Boelrijk, hoofd marketing & business development bij het Kröller-Müller Museum. ‘’Het museum ziet er naar uit om de komende drie jaar samen te werken met Mastercard en de andere drie musea aan mooie, onvergetelijke nieuwe ervaringen voor een breed publiek. Wij vinden elkaar in de gezamenlijke missie om nationaal betrokkenheid te bevorderen en mensen wereldwijd te inspireren en te laten genieten van kunst en cultuur.’’

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie