Afbeelding
Nationale Grote Clubactie

Clubs uit gemeente Ede halen 87.255 euro op met Grote Clubactie

3 december 2021 om 09:00 Overig

EDE 350.000 verkopers zetten zich de afgelopen maanden in om loten te verkopen tijdens de Grote Clubactie. In de gemeente Ede haalden verenigingen in totaal 87.255 euro op. Landelijk deden 5.267 verenigingen mee met de Grote Clubactie. Samen haalden zij ruim 10,7 miljoen euro - 1,2 miljoen meer dan vorig jaar - op door bijna 3,6 miljoen loten te verkopen. De deelnemende clubs verbreken hiermee alle records en de online verkoop steeg enorm.

Dit jaar deden in de gemeente Ede de volgende clubs mee en zij haalden de volgende bedragen op. Hiervan gaat 80 procent naar de club: 

Ede: DOK Ede 12372 euro, MHC Ede 11322 euro, Blauw Geel 55 5817, MNC Dordrecht 3378 euro, VV DTS Ede 2424 euro, Edese Zwem- & Poloclub Polar Bears 1830 euro, VV Ede/Victoria 1797 euro, K.S.V. Fortissimo 1770 euro, Edese TC 1620 euro, Pieter Maritz 1440 euro (dit is niet de volledige lijst).
Lunteren: VV Lunteren 7077 euro, Exalto Sport 2418 euro, Bowlingvereniging Barneveld 870 euro, Damvereniging door Eendracht Sterk 225 euro.
Bennekom: Voetbalvereniging Bennekom 6222 euro, CKV Door Vriendschap Omhoog (DVO) 4497 euro, Sportvereniging Door Oefening Sterk 1857 euro, Dansstudio Poppelaars 1569 euro, LR en PC De Harsloruiters 450 euro, The Joy 438 euro.
Ederveen: Advendo 57 3300 euro, De Lunaruiters 393 euro.
Otterlo: Sport Vereniging Otterlo 2700 euro.
Harskamp: Sportvereniging Harskamp 900 euro.

ONLINE VERKOOP Volgens Frank Molkenboer, directeur van de Grote Clubactie, is de online verkoop leuker en slimmer geworden. ,,Leden gebruiken hun eigen verkooppagina die eenvoudig is te bereiken via een QR-code. Dit geeft verenigingen een veel groter bereik. Via een appje kun je nu ook je tante aan de andere kant van Nederland vragen bij te dragen aan jouw club.”

Veel leden gaan nog gewoon langs de deur, en dat blijft een belangrijke manier van werven, stelt Molkenboer. ,,Maar veel tieners sturen liever een WhatsAppbericht naar familie en vrienden of posten hun verkooplink op social media.” Ook voor de clubs heeft de digitalisering een groot voordeel. ,,In voorgaande edities kostte het invoeren en verwerken van loten veel tijd. Het gaat nu allemaal automatisch, waardoor het veel gemakkelijker is om mee te doen.”

OPBRENGSTEN Met de opbrengsten van de Grote Clubactie krijgen verenigingen een boost. Ze kunnen bijvoorbeeld nieuwe trainingsmaterialen kopen, een jeugdkamp organiseren of het clubhuis opknappen. Iedere club heeft zo zijn eigen doel.  

Mail de redactie
Meld een correctie

Sanne Koudijs
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie