Afbeelding
Samenwerken

Hoe vind je een geschikt marketingbureau?

20 maart 2020 om 17:19 Partnercontent

De zoektocht naar een online marketingbureau kan nog best een hele opgave zijn. Elk bureau heeft weer een andere identiteit en werkwijze, wat ook maar net bij jouw organisatie moet passen. In de online marketingwereld is de concurrentie zeer groot en is het dus lastig om uit dit enorme aanbod een keuze te maken. Om online marketingbureaus beter te kunnen filteren en zo een geschikte keuze te maken, hebben wij een leidraad geschreven die je mogelijk kan helpen.

Vakkennis
Een ontzettend belangrijke eis is dat een online marketingbureau beschikt over voldoende vakkennis. Zeker in de online marketing verandert alles razendsnel en komen er steeds nieuwe trends en ontwikkelingen bij. Het is dan ook noodzakelijk dat een online marketingbureau op de hoogte is van deze trends en ontwikkelingen om jou zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en kan voorzien van een passend advies. Als je als organisatie mee gaat met alle ontwikkelingen, zul je daarnaast ook de concurrentie voor blijven en meer (potentiële) klanten trekken, dan wanneer je besluit om niet mee te gaan met trends en ontwikkelingen. Ook moet een online marketingbureau kennis hebben van vakgerelateerde onderwerpen zoals SEO, SEA, analytics en social advertising. Dit zijn de basiscomponenten van online marketing, waarmee jouw organisatie op online gebied flink kan groeien.

Transparantie
Eigenlijk is transparantie belangrijk voor elk bedrijf, zo ook voor een online marketingbureau. Als je gaat samenwerken met een bureau wil je natuurlijk wel van elke stap op de hoogte gehouden worden en ook een zekere stem hebben in het beslissingsproces. Een online marketingbureau moet open kaart spelen en jij als opdrachtgever moet eigenaar blijven van jouw data. Vraag daarom voor de zekerheid ook altijd of een bureau alle accounts op jouw naam kan zetten. Bij transparantie hoort ook een stukje klantcontact. Vraag voordat je een samenwerking aangaat wat de mate van intensiteit van contact zal worden en op welke manier: denk aan Skype, e-mail, telefoon of fysieke meetings.

Verwachtingen
Als je besluit een samenwerking aan te gaan met een online marketingbureau, is het goed om van te voren goed na te gaan wat elkaars verwachtingen zijn. Leg duidelijk uit wat je van hen verwacht en kijk of zij hier op aansluiten of niet. Je kunt beter van te voren uitzoeken of een bureau jouw doelstellingen en verwachtingen kan waarmaken, om latere teleurstellingen te voorkomen. Maak hierover duidelijke afspraken en leg dit vast in een contract of overeenkomst. Zo is voor beide partijen duidelijk wat hen te doen staat.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie