Afbeelding
Rietberg Hoorzorg
De specialist

‘Samen met jou het beste uit je oren halen’

6 december 2022 om 14:00 Zakelijk

EDE Vrijheid, het wordt door Van Dale duidelijk omschreven. ‘Onafhankelijkheid’, valt er te lezen voor degene die het opzoekt. Een groot goed in Nederland, waarvan we de laatste jaren ook wel eens de grenzen gevonden hebben. 

Ook tijdens mijn werk als audicien vind ik vrijheid en onafhankelijkheid behoorlijk belangrijk. Ook als dat soms op sommige vlakken, bijvoorbeeld het commerciële, niet altijd handig is. 

Ik wil het deze keer met u hebben over de vergoedingen van zorgverzekeraars, als u een hoortoestel aanschaft. Rietberg Hoorzorg is namelijk een beetje een vreemde eend in de bijt. In de positieve zin van het woord. Op onze website heb ik het eens als volgt verwoord: ‘Rietberg Hoorzorg is een zelfstandig audiciensbedrijf waar persoonlijke aandacht, service en keuzevrijheid hoog in het vaandel staan. We werken nauw samen met artsen, audiologische centra en hoortoestelfabrikanten. Graag gaan we samen met jou de uitdaging aan om het beste uit je oren te halen!’ Schitterende tekst natuurlijk, maar er zit nog wel een laag achter.

VERGOEDINGEN Gelukkig bestaan er vergoedingen voor hoortoestellen. Maar het is jammer dat de kwaliteit die geleverd kan worden wordt bepaald door wat de audicien voor z’n hoortoestellen mag rekenen. Als onafhankelijke audicien hebben we geen contracten met zorgverzekeraars. Maar toch kunnen we nog steeds de beste producten uit de database van Zorgverzekeraars Nederland bieden. Dat komt omdat we ons als Rietberg Hoorzorg niet hoeven te houden aan de ‘bodemprijzen’ die zorgverzekeraars wensen uit te keren. 

ONAFHANKELIJK Wie bij ons een hoortest heeft ondergaan en in aanmerking komt voor een hoortoestel, kan diverse modellen bij ons uitproberen. Natuurlijk werken ook wij met merken, maar we zijn er niet aan gelieerd. Dat is in het geval van grootwinkelbedrijven over het algemeen wel het geval. Ons advies is dus onafhankelijk. Wie wil werken aan een zo goed mogelijk gehoor, bieden we aan kennis te nemen van de nieuwste technieken die beschikbaar zijn. Heeft u er de investering niet voor over: dan is dat geen groot probleem. Maar u heeft wel kunnen ervaren hoe de nieuwste technieken u kunnen helpen in sommige situaties.  

Het aanbieden van moderne en dus dure technieken betekent immers dat een cliënt meer bij moet betalen omdat de zorgverzekeraar in veel gevallen niet alles meer vergoedt.

Als consument doet u er goed aan om wat onderzoek te doen. Bijvoorbeeld op mijn website. Op die manier kunt u zelf bepalen of goedkoop in dit geval wederom duurkoop blijkt. U mag dat helemaal zelf bepalen, ook dat is vrijheid.

Dit artikel wordt u aangeboden door Rietberg Hoorzorg, meer dan twintig jaar ervaring. Veenderweg 107 in Ede, tel. 0318-769024, info@rietberghoorzorg.nl, Rietberghoorzorg.nl

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie