,,Ik merk dat klanten vaak eerst online kijken en dan hier naartoe komen om de tegel met eigen ogen te zien’’, zegt Indrawati.
,,Ik merk dat klanten vaak eerst online kijken en dan hier naartoe komen om de tegel met eigen ogen te zien’’, zegt Indrawati. Marloes Kleijer

Nieuwe eigenaar voor Tegelsonline: ‘Kwalitatieve tegels voor lage prijzen’

2 maart 2023 om 16:30 Zakelijk

EDE Indrawati Blackman-van de Beek (30) is sinds januari eigenaar van Tegelsonline, gevestigd aan de Lumièrestraat in Ede. Zij nam de zaak over van haar vader en heeft een belangrijk doel voor ogen: ,,Ik ga voor een duurzame onderneming.”

Indrawati’s vader, Hendrik van de Beek, is jaren eigenaar geweest van het vroegere Gebo (Eurovite Group), wat afgelopen zomer is overgenomen. ,,Voor Tegelsonline zocht hij nog naar een nieuwe eigenaar. Zelf was ik tot afgelopen zomer binnendienstmanager bij MBI/Gebo. Ik wilde graag iets anders en ben op zoek gegaan naar iets naar mijn zin, tot mijn vader zei: ‘Alles wat jij wil, is hier bij Tegelsonline aanwezig!’. Ik mocht een paar maanden proefdraaien, een enorme luxepositie natuurlijk. Ik wist na een paar weken al dat ik het zou gaan doen”, vertelt Indrawati.

KWALITEIT

Tegelsonline is van oudsher de outletshop van Gebo en had als primair doel om ruimte te creëeren in de overvolle magazijnen. ,,A-kwaliteit restanten voor extreem lage prijzen’’, aldus Indrawati. ,,Dat is waar het bedrijf nog steeds voor staat. Er zijn nog heel veel goede partijen tegels aanwezig en er is ook genoeg te krijgen. Iedereen die op zoek is naar kwalitatieve tegels voor een goede prijs, kan hier terecht.”

Haar doel is om eerst een goede inventarisatie te maken van wat er allemaal is. ,,Alles wat op de stellingen ligt, wil ik zo snel mogelijk op de website hebben staan. Daarnaast ben ik bezig met het inkopen van nieuwe partijen, die vervolgens ook allemaal online moeten natuurlijk. Ik merk dat klanten vaak eerst online kijken en vervolgens hier naartoe komen om de tegel met eigen ogen te zien. Uiteindelijk draait het allemaal toch om het trekken van zoveel mogelijk klanten, dat is een mooie uitdaging.”

VREEMDE EEND

Indrawati is als 30-jarige vrouw naar eigen zeggen een beetje een vreemde eend in de bijt in de branche voor tegels. ,,Ik merk dat er soms wel gek wordt opgekeken als mensen mij zien verschijnen in het magazijn. Voor mij is het echter de perfecte job. Het werk is heel gevarieerd. Ik houd me vooral bezig met de verkopen, het online zetten van de partijen en inkopen, werk dat vooral achter de laptop plaatsvindt. Mijn spanningsboog is echter altijd al vrij kort geweest en het is dan ook heel fijn dat ik hier ook gedurig even achter het scherm weg kan. Dan spring ik op de heftruck en rijd ik rond om het magazijn op orde te brengen, óf ga ik ga een paar zware pakken tegels sjouwen. Dat vind ik juist heel fijn. Mensen zullen er dus gewoon aan moeten wennen dat ze mij aantreffen”, zegt ze met een knipoog.

DUURZAAM

De kersverse ondernemer heeft duidelijk voor ogen wat zij in de toekomst met Tegelsonline wil bereiken. ,,Alles valt of staat met een mix van goede, goedkope producten en tegelijkertijd een ‘goed’ tegelverkooppunt zijn. Voor de lange termijn is het daarom belangrijk om er een duurzame onderneming van te maken. Er zijn nu nog heel veel goedkope partijen tegels aanwezig, maar het is belangrijk dat dit ook in de komende jaren nog het geval is. Misschien kan Tegelsonline zelfs wel een badkamerverkooppunt worden. In iedere straat een Tegelsonline-badkamer, dat lijkt mij supercool. Of het realistisch en haalbaar is, kan ik nu nog niet zeggen, maar ik ga mijn uiterste best doen.”

Tot slot wil Indrawati nog één ding kwijt: ,,Als je op zoek bent naar een bepaald soort tegel, maar deze staat niet online: vraag er naar!”

Dit verhaal is gepubliceerd in de special Vakvrouwen, onderdeel van de editie van woensdag 1 maart februari van deze krant.

Mail de redactie
Meld een correctie

Marloes Kleijer
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie