Koude Februariloop geslaagd
15 februari 2012 om 00:00 SportBENNEKOM - De 38ste editie van de Februariloop kan als geslaagd de boeken in. ,,De reacties na afloop waren allemaal positief’’, laat Henk Kinds van het organiserende CBFB weten. Hoewel een dikke 50 voorinschrijvers waarschijnlijk besloten hadden voorrang te geven aan het schaatsen, kwamen ruim 200 deelnemers aan de start op het gedeeltelijk vernieuwde parcours. ,,Die gaven aan dat het wel zwaarder was dan voorheen. Dezelfde lopers hadden weinig last van de gladheid en konden genieten van het zonnetje’’, aldus Kinds. Voor het eerst was de start bij kaasboerderij Van de Kamp. ,,Dat was een schot in de roos’’, stelde Kinds. ,,Samen met een draaiorgel, zorgde het voor extra gezelligheid.’’ Opvallend was nog de deelname van een vader en dochter uit Canada op de halve marathon. ,,Zij waren net twee dagen in Nederland, en verblijven in Haarlem. Met een tijd van 2.13 op de halve marathon liepen ze achterin het deelnemersveld. Dat vonden ze vreemd, omdat je met zo’n tijd in Canada in de middenmoot eindigt.’’ ,,Een trouwe deelnemer van onze wedstrijd, Jos van Rijt, werd gefilmd. Reden is dat hij ernstig ziek is, en zo goed als zeker hier voor het laatst deelnam. Dat was best emotioneel.’’












