Renkumer cel in voor diefstal met geweld Lunteren
10 mei 2012 om 00:00 NieuwsLUNTEREN - De Arnhemse rechtbank heeft een 35-jarige Renkumer veroordeeld tot veertien maanden cel wegens diefstal met geweld in Lunteren en twee bedreigingen. Daarnaast moet hij een voorwaardelijke straf van zes maanden gaan uitzitten, die hij kreeg opgelegd wegens huiselijk geweld.
De man drong op 21 augustus een woning in Lunteren binnen, maar werd betrapt door een buurvrouw. Die schakelde een buurman in. De Lunteraan probeerde de deur te sluiten om hem vast te houden. Maar de 35-jarige wist zich te bevrijden en gaf de buurman tijdens zijn vlucht een vuistslag in het gezicht. Uit het huis had hij een camera, telefoon en tas met geld gestolen. De politie kon hem makkelijk opsporen, omdat de buurvrouw het kenteken van de auto had genoteerd.
(APA)












