Kip saté pannenkoek ten bate van Manege zonder Drempels

9 juni 2012 om 00:00 Nieuws

EDE- Pannenkoekenhuis De Langenberg op de hoek van de Arnhemseweg serveert ook dit jaar weer de 'kipsaté pannenkoek' voor een goed doel. De actie loopt in de maanden juni, juli en augustus. Per verkochte pannenkoek gaat er twee euro naar de Manege zonder Drempels in Bennekom.

,,De meeste mensen kennen de manege wel van er langs fietsen'', vertelt Jantine van de Bunt van De Langenberg, ,,maar pas toen we gingen kijken, raakten we echt onder indruk van wat daar plaatsvindt. Het is daar een komen en gaan van mensen in een rolstoel. De meesten hebben ernstige meervoudige beperkingen en zitten de hele dag maar te zitten. In Bennekom kunnen ze paardrijden liggend op de ruggen van twee paarden tegelijk die in een 'huifbed' lopen. Het geeft voor de gehandicapte mensen plezier en ontspanning.''

De dames van de Langenberg ontdekten ook dat de grote boerderij is verbouwd tot twee groeps- en twee gezinsappartementen. ,,Dan kunnen groepen en gezinnen ook nog eens lekker vakantie vieren. Om het voor ouders betaalbaar te houden rekent men 'symbolische' prijzen in plaats van de kostprijs. De tekorten worden niet gedekt door subsidie van overheid of zorgverzekeraars. Daarom vinden we Manege zonder Drempels een prachtig goed doel voor onze pannenkoekenactie. We rekenen erop dat er deze zomer veel actie pannenkoeken worden gegeten'', stelt Jantine van de Bunt. ,,Dat is goed voor De Manege en bovendien zijn ze nog lekker ook.''

Voor meer informatie: www.manegezonderdrempels.nl

Foto:

Esmee met de paarden.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie