VAT-Ede toont haar oogst aan publiek

9 september 2009 om 00:00 Nieuws

EDE - De Vereniging van Amateurtuinders houdt zaterdag 12 september een oogstfeest op het Oude Kerkplein in Ede. Met dit feest wil de VAT-Ede zich presenteren en aan de bevolking van Ede laten zien, wat en hoe groot de mogelijkheden zijn van een volkstuin. Wethouder Simon van de Pol verricht om 10.00 uur de opening.

Naast een informatiekraam, zijn er proeverijen van producten van de volkstuin, zowel eetbare als drinkbare zaken zoals wijn, kruidenthee, sappen, smoothies en allemaal gemaakt van groente en fruit uit de tuin. Er is een kraam waar oogst wordt uitgestald en kramen gewijd aan bepaalde groentes, evenals een kruidenkraam. Er is de mogelijkheid tot het kopen van zelfgemaakte jam, zoetzuur en chutneys. Groei & Bloei biedt bloemen aan uit de volkstuin. Ook zijn er pompoenen te koop.

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie
advertentie