
Rijkswaterstaat stelt maandag hitteprotocol in vanwege warm weer
16 juli 2022 om 13:55 Verkeer en vervoerEDE (ANP) Rijkswaterstaat stelt komende maandag van 10.00 uur tot 20.00 uur een hitteprotocol in vanwege het warme weer. Dit betekent onder meer dat mensen die met pech langs de weg staan daar zo snel mogelijk worden weggehaald. Volgens het KNMI wordt het maandag zeer warm, mogelijk tot boven de 30 graden.
Tijdens het hitteprotocol worden gestrande automobilisten zo snel mogelijk naar een plek gebracht met voorzieningen, zoals een tankstation. ,,Een plek waar ze veilig en uit de zon kunnen staan en iets kunnen drinken en eten”, aldus een woordvoerder van Rijkswaterstaat. Of het hitteprotocol dinsdag gaat gelden, is nog niet bekend. Ook dan wordt erg warm weer verwacht.













