Elephant Path: ‘Out of the… WAY!’

31 oktober 2012 om 00:00 Ondernemend

Het kader waarbinnen Elephant Path zich introduceert is namelijk 2.600 tekens. Als we dat als uitgangspunt nemen, komen er meer mogelijkheden voor Elephant Path om iets origineels neer te zetten en te onderscheiden. Wij gebruiken de 2.600 tekens dan ook niet om iets te schrijven over ‘wie we zijn’ en ‘wat we doen’, maar over iets waar een gemiddeld mens al vanaf jonge leeftijd van is beroofd: Creativiteit! En laat dat nu ‘toevallig’ hetgeen zijn wat ons onderscheidt!

De rechter hersenhelft wordt gezien als motor voor creativiteit EDE - ,,Gezien onze voorgangers in deze rubriek, zou je verwachten dat er een verhaal komt over ‘wie zijn we’ en ‘wat doen we’. Want dit zijn de ‘onzichtbare’ kaders die onze voorgangers hebben gemaakt en waar ze zich vervolgens aan houden. Begrijpelijk, maar ook zonde, omdat je jezelf beperkingen oplegt die er niet zijn”, vertellen Menno van Driel en Arjan Hendriksen enthousiast.

Rechts vs Links

Vraag 5 volwassenen of ze creatief zijn, en gemiddeld beantwoorden er 4 dat ze dat niet zijn. En misschien is dat wel zo. Niet omdat veel mensen creativiteit missen, maar omdat we dit afleren in onze weg naar volwassenheid.

We leren al snel dat we binnen de lijntjes moeten tekenen en we ons aan de regels moeten houden. Logisch, want degene die dat doen worden daarvoor sneller beloond en gemakkelijker geaccepteerd. Een nadeel is dat men hierdoor denkt met de linker hersenhelft (feiten en regels) en de rechter hersenhelft (fantasie) blokkeert.

Zonde, aangezien de rechter hersenhelft verbanden kan maken die met de linker hersenhelft niet te zien zijn. De rechter hersenhelft wordt dan ook gezien als de motor voor creativiteit. Die creativiteit zorgt ervoor dat we verbanden zien voor oplossingen van vraagstukken waar we dagelijks tegenaan lopen.

‘AXE-effect’

Binnen marketing, het werkgebied van Elephant Path, gebruiken veel bedrijven bij het bedenken van uitingen vooral de linker hersenhelft door binnen de kaders te blijven van oorspronkelijke advertentieruimtes als tv, radio, kranten, enzovoort. Terwijl de meest creatieve uitingen bedacht worden door juist buiten deze kaders te denken.

Sticker

AXE bedacht bijvoorbeeld een sticker die ze achter de uitgangsbordjes plakte (zie afbeelding). Het bereik was, mede doordat het gedeeld werd via social media, vele malen effectiever dan de oorspronkelijke advertentieruimtes.

Daarnaast heeft het als voordeel dat, wanneer je boodschap wordt gedeeld via social media, je wórdt gepromoot in plaats van dat je jezelf aan het promoten bent. Een stuk effectiever dus!

Website

Benieuwd naar ‘wat we doen’ en ‘wie we zijn’.........

: Bezoek dan www.elephantpath.nl

of neem persoonlijk contact op via

06-48375092.

Foto:

Menno van Driel en Arjan Hendriksen: ,,Je wórdt gepromoot in plaats van dat je jezelf aan het promoten bent.”

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie