Edese inzet brandweer heidebrand Radio Kootwijk
1 april 2012 om 00:00 NieuwsEDE - Tientallen brandweervoertuigen, waaronder uit Ede, zijn zondag ingezet bij de bestrijding van een zeer grote heidebrand bij Radio Kootwijk. Ongeveer honderd hectare heide werd door het vuur verwoest.
De politie onderzoekt of sprake is van brandstichting. Vrijdagavond ging al drie hectare heide tussen Assel en Hoog Soeren in vlammen op.
De brand werd zondagmorgen rond elf uur gemeld, waarna de brandweer al snel opschaalde en massaal uitrukte. Omdat de wind richting Harskamp stond, werd een flink aantal voertuigen het Infanterie Schietkamp opgestuurd om het vuur ook vanaf die zijde te bestrijden. Rond twee uur was de brand onder controle. Het nablussen duurde nog enkele uren.














