Volop keuze voor de hulpsinterklazen.
Volop keuze voor de hulpsinterklazen. Astrid Meyer

'Inspelen op behoefte klant met goed en gevarieerd assortiment'

Maatschappelijk

EDE Winkels die speelgoed verkopen kijken uit naar de periode rondom Sinterklaas. Het moet extra geld in het laatje brengen. Is dat ook zo en hoe zit het met de (online) concurrentie ? We belden een aantal (fysieke) winkels om te horen hoe het zit. We vroegen ook meteen of er verschillen merkbaar zijn in het budget van de hulpsinterklazen. 

Door Barry Wensink

Bij Cadeauhuis Ede zetten ze extra personeel in. Met name op zaterdag is het druk. ,,We hebben dan tien personeelsleden aan het werk. Die verdelen we goed, dus twee collega's achter de kassa, drie inpakkers en een paar mensen die advies geven", aldus Paula Cornelisse.

Bij Top 1Toys in Lunteren merken ze ook dat het drukker begint te worden. ,,We hebben hier in het dorp niet heel veel concurrentie. Ook merk je dat we klanten uit Ede krijgen, maar dat zal andersom wellicht ook het geval zijn", aldus Colinda Vlastuin.

Bij de online-winkel Lobbes.nl zijn het gouden tijden. ,,We zijn hard aan het werk gezet door de Sint", zegt Fabian de Kort.

Minder vrolijk is Evert-Jan Elbertsen van Warenhuis Elbertsen in Wekerom. ,,Ieder jaar leveren we in en ik ben bang dat dat alleen maar erger gaat worden de komende jaren."

Lees hier het uitgebreide premiumverhaal op EdeStad.nl.

advertentie