Afbeelding
Shutterstock

Verbeter je zichtbaarheid en naamsbekendheid online

Partnercontent

Als organisatie heb je baat bij een voortdurend groeiende (online) zichtbaarheid en naamsbekendheid, om bij te dragen aan de groei van de organisatie als geheel. Des te meer consumenten je bedrijf weten te vinden, des te hoger zal de omzet ervan uiteindelijk ook zijn. Een PR bureau helpt bedrijven bij het verbeteren van hun zichtbaarheid en naamsbekendheid op het internet en offline. Wist je dat consumenten gemiddeld zo’n zeven contactmomenten met een bedrijf nodig hebben, alvorens zij overgaan tot de aankoop van een product? Op welke manier zorg jij nu dat dit aantal gehaald wordt? Het exacte aantal benodigde contactmomenten is logischerwijs afhankelijk van het type product en de waarde daarvan. Er zijn verschillende manieren waarop je de zichtbaarheid en naamsbekendheid van een organisatie kunt verbeteren.

Vertel en deel het verhaal van je organisatie 

Het verbeteren van je naamsbekendheid hangt samen met het vertellen van het verhaal achter je organisatie. Waar sta als je bedrijf voor? Op welke manier probeer je de doelgroep ervan in beweging te krijgen? Hoe dragen de producten en diensten die je aanbiedt bij aan een betere wereld? Middels contentcreatie kun je dit verhaal aan potentiële consumenten vertellen. Spreekt het verhaal hen aan? In dat geval vergroot je de kans dat zij een product afnemen en het verhaal mogelijk met anderen delen, daar het hen aanspreekt of inspireert. Bij contentcreatie wordt vaak direct gedacht aan het uitwerken van teksten. Content kent echter verschillende vormen.

Verschillende vormen van contentcreatie

Naast het uitwerken van teksten die het verhaal van jouw bedrijf vertellen, kun je kiezen voor content in de vorm van een infographic of bijvoorbeeld testimonials. Door anderen het verhaal te laten vertellen in een testimonial, werk je aan de betrouwbaarheid van de organisatie. Voor consumenten is het prettig wanneer anderen hen al zijn voorgegaan en een positieve ervaring met je organisatie hadden. Schrijf deze testimonials niet zelf; laat ze schrijven door de consument.

Professionele ondersteuning bij verbeteren zichtbaarheid

Zelf aan de slag gaan met het verbeteren van je zichtbaarheid en naamsbekendheid kan best lastig zijn. Waar moet je starten? Op welke manier bereik je de doelgroep van je organisatie? Kies je voor publicaties op je eigen website, of wijk je uit naar andere websites en platforms? Een professioneel PR bureau kan ondersteuning bieden bij het uitwerken van een plan voor jouw contentcreatie. Op deze manier kun jij jezelf blijven richten op de core business van de organisatie. Daarbij komt het de efficiëntie van het uitgewerkte plan vaak ten goede. Wat zijn de lessen die een PR bureau bij eerdere opdrachten geleerd heeft? Op welke manier voorkomt men dat bij jouw organisatie dezelfde fout gemaakt wordt? Er zijn verschillende Nederlandse partijen die je helpen bij het verbeteren van je zichtbaarheid en naamsbekendheid. 

advertentie
advertentie