Afbeelding
Rietberg Hoorzorg
De specialist

Snel, sneller, snelst: nee, ruim de tijd!

29 september 2021 om 12:34 Zakelijk

EDE Ik kan soms een glimlach niet onderdrukken als ik naar de televisiereclames kijk. Er worden gouden bergen beloofd. Een goed hoortoestel, veel zorg en service. Ik zet er wel eens mijn vraagtekens bij. Iedereen is vrij in zijn of haar werkwijze. Wij bij Rietberg Hoorzorg ook. En vanaf dag één hebben wij kwaliteit, service én aandacht hoog in het vaandel staan.

Deze maand bestaat ons bedrijf in Ede exact tien jaar en ik beoefen mijn vak nu ruim vijfentwintig jaar. In de laatste tien jaar in Ede heb ik mijn klantenbestand veelal opgebouwd door goede mond-tot-mond-reclame. Het werken met goede technische oplossingen voor hoorproblemen staat natuurlijk voorop, maar onze betrokkenheid gaat verder. De aandacht voor de persoon die bij ons de drempel overstapt vinden wij ook belangrijk. Het bieden van service en tijd is mijn keuze. Als je bij ons een hoortoestel koopt, zit het er standaard bij. We verkopen het niet in pakketten die toegevoegd kunnen worden en dus extra geld kosten.

Rietberg Hoorzorg had tien jaar geleden de naam dat je er ‘zo even binnen kon lopen’ met een vraag of probleem. Ik blijf volledig achter die gedachte staan, maar we merkten dat het in de praktijk soms lastig vol te houden was. Dus bedachten we een oplossing. Elke werkdag hebben we een groot kruis in onze agenda staan. Een uur lang zijn we dan beschikbaar voor mensen die bij ons binnen willen lopen met vragen. Ik geloof meer in het bieden van die mogelijkheid, dan in het principe ‘als we niets horen is het: geen bericht, goed bericht’.

Vaak krijg ik ook de vraag hoe het zit met de garantie op bijvoorbeeld hoortoestellen. En hoe vaak moet zo’n apparaat nou onderhouden worden? Die vragen kan ik simpel beantwoorden. Na de aanschaf heb je standaard vijf jaar lang garantie op een hoortoestel. Daarin zit trouwens ook het onderhoud. Het is goed om zoiets belangrijks zo nu en dan te laten controleren. Werkt alles nog goed? Is de afstelling nog juist? Of moet er misschien een onderdeel worden gereinigd? Maar we kunnen het ons ook voorstellen dat je daar niet standaard aan denkt in de waan van de dag. Daarom sturen we onze cliënten op hun geboortedag standaard een verjaardagskaart, uiteraard handgeschreven. Daarop staat ook een uitnodiging om eens langs te komen voor een check. Buiten dat het leuk is om een verjaardagskaart te sturen, is het ook goed om op deze manier binding en contact met onze klanten te houden. We willen de drempel voor een bezoek zoveel mogelijk wegnemen op deze manier. 

Als ik terugdenk aan de start van ons bedrijf, tien jaar geleden in Ede, dan was het toen ook al de bedoeling om ruim de tijd te nemen voor de hoorproblemen van de mensen die bij ons binnenkwamen. De laatste tien jaar is er om ons heen, in onze branche, veel veranderd. Het moet allemaal sneller. Maar ik heb besloten om daar niet aan mee te doen. We gaan er niet in mee en blijven genoeg tijd houden voor onze klanten en hun vragen.

Dit artikel wordt u aangeboden door Rietberg Hoorzorg, meer dan twintig jaar ervaring. Veenderweg 107 in Ede, tel. 0318-769024, info@rietberghoorzorg.nl, Rietberghoorzorg.nl

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie