Afbeelding
Foto: Shutterstock

Vraag naar hulp van online marketing bureaus groeit

27 mei 2022 om 06:38 Partnercontent

Online marketing bureaus hebben de vraag naar hun diensten de afgelopen jaren zien groeien. Niet voor niets, daar online marketing steeds belangrijker is geworden voor veel bedrijven. Meer specifiek richten organisaties zich op het verbeteren van hun vindbaarheid in de zoekmachine. Een internet marketing bureau heeft de kennis in huis en een netwerk van specialisten om de posities van een website in de zoekresultaten te kunnen verbeteren. Bedrijven voeren zelf vaak hun campagnes op sociale media en bijvoorbeeld in de vorm van nieuwsbrieven uit. Het zijn twee andere vormen van online marketing, welke net als SEO optimalisatie steeds vaker worden toegepast.

Online marketing specialist helpt kansen te benutten 

De keuze om in te zetten op online marketing kent verschillende redenen. Met de hulp van een online marketing specialist worden niet langer uitsluitend potentiële klanten uit de eigen omgeving bereikt. Ook klanten uit andere delen van Nederland en zelfs het buitenland zijn te bereiken, wanneer een website op relevante zoekwoorden wordt gevonden. Daarbij biedt online marketing organisaties de kans om hun marketing te targeten op een specifieke doelgroep. Iets wat voorheen veel lastiger was met offline marketing. Onder meer SEA en advertenties op sociale media lenen zich hier goed voor tegenwoordig. Een online marketing specialist helpt bedrijven op weg.

Zoekmachine optimalisatie op de juiste wijze aanpakken 

Om het aantal bezoekers en daarmee het aantal potentiële klanten van een website te verbeteren, is het zaak zoekmachine optimalisatie op de juiste wijze aan te pakken. Dit betekent concreet dat een SEO specialist vaak begint bij een zoekwoordenonderzoek. Welke zoekwoorden worden door potentiële klanten gebruikt om een antwoord te krijgen op hun hulpvraag; het product of de dienst die jij ze kunt bieden. Hierbij is het ook zaak om naar de vindbaarheid van belangrijke concurrenten te kijken. De uitkomsten van een zoekwoordenonderzoek, waar deze bedrijven vaak professionele tools voor gebruiken, vormen de basis voor de content die men aan de eigen website toevoegt.

SEO omvat meer dan het toevoegen van content

Het is belangrijk dat bedrijven zich realiseren dat SEO veel meer is dan het toevoegen van content alleen. Vaak wordt gesteld dat contentgeneratie zorgt voor het op organische wijze verbeteren van de online vindbaarheid. Hoewel dit geheel niet onjuist is, versnellen bedrijven dit proces door ook naar andere factoren te kijken. Denk bijvoorbeeld aan de snelheid waarmee een website geladen wordt. Door de resolutie van afbeeldingen standaard te verkleinen, laadt een website sneller. Ook het gebruik van een zogenaamd CDN, een content delivery network, kan helpen het gebruiksgemak van een bezoeker te vergroten. Het is iets waar een zoekmachine veel waarde aan hecht. Een derde component is het netwerk van externe websites wat naar de eigen website verwijst. 

Mail de redactie
Meld een correctie

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie